Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Dagwacht  
#1 Gepost : dinsdag 30 juli 2013 15:44:52(UTC)
Dagwacht

Groep: Betalend lid, Registered
Met ingang van 31 augustus gaat Helma Verhoeven uit Cuijk een wandeltocht maken naar De Haag. De naam Hellumstocht komt van haar voornaam Helma.

Helma is ernstig ziek en zij is volledig afhankelijk van haar hulphond Banios.
De wandeltocht met etappes van ca. 25 kilometer is bedacht om aandacht te vragen voor het probleem waar vele patiënten met een hulphond mee kampen.
De hulphond wordt geweigerd in veel winkels, taxi's, hotels en restaurants.

Mensen die met Helma en haar man mee willen lopen op delen van de route zijn van harte welkom.

Wij zijn bezig om bij meerdere hotels een event te organiseren.

Zie voor meer informatie en de volledige route: http://hellumstocht.nl/cms/

Vertrektijden steeds rond 10.30 uur. Verwachte aankomsttijden, ca. 16.00 uur.

31-08 Cuijk , Louis Jansenplein naar Oss, Cityhotel.

01-09 Oss, Cityhotel naar Wamel, hotel 't Veerhuis.

02-09 Wamel, hotel 't Veerhuis naar Asperen, hotel de Schildkamp.

03-09 Asperen, hotel de Schildkamp naar Schoonhoven, hotel Belvedere.

04-09 Rustdag.

05-09 Schoonhoven, hotel Belverdere naar Bodegraven, hotel Tulip Inn.

06-09 Bodegraven, hotel Tulip Inn naar Capelle aan den Ijssel, hotel NH Capelle.

07-09 Capelle aan den Ijssel, hotel NH Capelle naar Vlaardingen, Hotel Ibis.

08-09 Vlaardingen, hotel Ibis naar Hoek van Holland, Grand Hotel.

09-09 Rustdag.

10-09 Hoek van Holland, Grand Hotel naar Scheveningen, Carlton Beach.

11-09 Scheveningen, Carlton Beach naar Den Haag, Binnenhof.

Hier wordt de petitie, die hopelijk door velen wordt mede-ondertekend, aangeboden.
Offline De broekies  
#2 Gepost : woensdag 31 juli 2013 09:45:41(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Zojuist de website eens aandachtig doorgelezen. Wat een tof duo die Helma en Banios zeg! Ik, als enorme hondenliefhebber, vind het te bizar voor woorden dat hotels of andere openbare gelegenheden hulphonden nog steeds weigeren. Helma weet daar op een bijzondere wijze aandacht aan te schenken en ik wens hun beide dan natuurlijk ook heel veel succes! De petitie heb ik natuurlijk ook getekend en wij zullen als globalcaching de site op facebook ook nog eens onder de aandacht brengen! Dit moet toch anders!

Offline Dagwacht  
#3 Gepost : woensdag 31 juli 2013 10:27:15(UTC)
Dagwacht

De Broekies, wat een fantastische reactie.
Helma volgt deze website en dit is natuurlijk weer een flinke steun in de rug.

Wij rijden met onze camper mee op de routes om voor Helma voor de onontbeerlijke toiletvoorziening te zorgen.

Het eerste event is aangemeld bij de reviewer voor 31 augustus in de bar van het City Hotel te Oss.

Alle hotels in de route werken belangeloos mee aan de Hellumstocht. En natuurlijk is Banios daar van harte welkom.
Offline TeamLTC  
#4 Gepost : woensdag 31 juli 2013 10:53:56(UTC)
TeamLTC

Groep: Registered
Goed initiatief. Helaas kunnen wij waarschijnlijk ivm andere verplichtingen niet aanwezig zijn 31 augustus in Oss Dagwacht, maar we wensen Helma succes en dat de hele tocht maar een groot succes met worden samen met de events. We blijven het wel volgen.
Offline Dagwacht  
#5 Gepost : woensdag 31 juli 2013 14:27:48(UTC)
Dagwacht

Een event organiseren voor deze tocht is door de reviewer afgewezen.

We kregen de volgende reactie:
Cachepagina's met de intentie om religieuze, politieke, liefdadigheids- of sociale agenda's te promoten zijn niet toegestaan. Geocachen is bedoeld om een plezierige, gezinsvriendelijke hobby te zijn, niet een platform voor een agenda.

Helaas, maar minder belangrijk dan de tocht die Helma maakt.
Offline Supermuis  
#6 Gepost : woensdag 31 juli 2013 15:11:42(UTC)
Supermuis

Tja, dat is al vaker het geval geweest. Wat me wel bevreemd, aangezien GS er geen problemen mee heeft om events goed te keuren bij de marine-, landmacht- of luchtmachtdagen. Dat zal wel het Amerikaanse zijn, het leger is een goed doel wat wel gepromoot mag worden Brick wall
Supermuis was here

The Battle The Battle Continued The Battle Revisited The Battle 2013!
Offline TeamLTC  
#7 Gepost : woensdag 31 juli 2013 15:35:53(UTC)
TeamLTC

Het event even anders verwoorden en probleem is opgelost. Vermeld in de trant hier overnacht ik en ik zou graag medecachers uit de omgeving willen zien en spreken.

Ik ben al geregeld events tegen gekomen die nog geen half uur duren voor een hotel waar touristen verblijven die graag met lokale geocachers afspreken. Dat kan blijkbaar wel, dus maak er een ander verhaaltje van en vermeld de boodschap niet op de eventpagina (maar eventueel wel op het event ter plaatste) en geen reviewer die er achter komt lijkt mij.

Tevens er wordt immers helemaal niet om een financiële bijdrage/sponsoring gevraagd. Er zijn genoeg events bekend waar dat wel het geval bij is en volgens mij zouden die events ook niet goed gekeurd mogen worden, want elke eventlokatie zou toch gratis dienen te zijn volgens de richtlijnen?
Offline wolojoli  
#8 Gepost : woensdag 31 juli 2013 15:51:53(UTC)
wolojoli

Ook ik heb de petitie ondertekend! Jammer vind ik wel dat deze net niet ver genoeg gaat. In de petitie wordt wel gesproken over openbare ruimtes en openbaar vervoer en dergelijke, maar niet over restaurants en cafees. En van mij mag het daar ook wettelijk geregeld worden. Eigenlijk dacht ik dat dat al zo was, maar blijkbar niet.
In ieder geval veel succes, en nu maar hopen dat er fatsoenlijke regelgeving komt.
Offline Mr. John  
#9 Gepost : woensdag 31 juli 2013 16:45:53(UTC)
Mr. John

Mijn handtekening heb je.
Jan, Skjal, Mr. John
UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage
Offline Lilian  
#10 Gepost : woensdag 31 juli 2013 19:51:44(UTC)
Lilian

De mijne ook.
Succes met de tocht.
Offline Dagwacht  
#11 Gepost : woensdag 31 juli 2013 21:56:03(UTC)
Dagwacht

Belangstellenden zijn uiteraard welkom. Zowel om mee te lopen als om onderweg aan te moedigen.
Wij rijden mee met onze camper om voor Helma voor een toiletvoorziening te zorgen.

De bar van het City Hotel in Oss en van het Hotel Beach Carlton in Scheveningen hadden hun medeweking al toegezegd. Met 't Veerhuis in Wamel was ik in gesprek maar heb dat stilgelegd na de mail van de reviewer.

Maar niets staat ons in de weg om van 17.00 uur tot 20.00 uur gezellig samen te komen bij bovengenoemde hotels.

Een echte meet en greet met Helma, na afloop van de dagelijkse wandeltocht zit er niet in omdat ze na aankomst iedere minuut nodig zal hebben om krachten te verzamelen voor de volgende etappe. Dan is er wel geen attended-puntje te verdienen, maar daar komen we waarschijnlijk wel overheen.

De gedachtengang was om het logboekje mee te nemen van hotel naar hotel en dit na afloop aan Helma aan te bieden.
Wij hebben tussendoor ook nog vakantie en we wilden alles in kannen en kruiken hebben voor die tijd.

Als er animo voor is wil ik de andere hotels wel weer gaan benaderen. Dan maar een eigen initiatief event.
Offline ASS3755  
#12 Gepost : donderdag 1 augustus 2013 15:23:14(UTC)
ASS3755

Natuurlijk heb ik deze petitie meteen ondertekend, een erg mooi initiatief Applause
Offline De broekies  
#13 Gepost : donderdag 1 augustus 2013 16:47:27(UTC)
De broekies

Vandaag heel brutaal ook maar eens op mijn werk op Intranet het verhaal van Helma en Banios gezet met de vraag om in ieder geval ook de petitie te tekenen. Door dit onder de aandacht te brengen op mijn werk realiseer ik mij dat wij een 'verboden voor honden' sticker op het voorpand van ons gebouw hebben staan. Het betreft een woningcorporatie en laat ikzelf nu o.a. teamleider zijn van het team die onze klanten te woord staat in o.a. de ontvangsthal.
Natuurlijk worden de honden van klanten die een hulphond zijn niet geweigerd, maar het nodigt in eerste instantie niet echt uit om je hulphond mee naar binnen te nemen met zo'n standaard sticker.

Ik ga hier natuurlijk actie op nemen. Misschien speelt dit wel bij meer bedrijven, dat men er zich gewoon niet voldoende van bewust is?

N.b. wat leuk dat op de homepage van Helma een link staat naar dit draadje op globalcaching
Offline De broekies  
#14 Gepost : donderdag 1 augustus 2013 17:19:07(UTC)
De broekies

En dan google ik op 'sticker hulphond' en waar kom ik op uit? http://hellumstocht.nl/c...asisartikelen/14-sticker

Offline Dagwacht  
#15 Gepost : donderdag 1 augustus 2013 17:43:28(UTC)
Dagwacht

Onze plaatselijke bakker had in eerste instantie zoiets van: honden toelaten in onze winkel mag niet van de Warenautoriteit.
Hij heeft toen contact opgenomen met de brancheorganisatie.
Resultaat: Hulphonden worden voortaan toegelaten. Applause

Er is dus veel werk aan de winkel.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 1 augustus 2013 17:49:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Dagwacht  
#16 Gepost : vrijdag 2 augustus 2013 20:07:13(UTC)
Dagwacht

Het event in Oss http://coord.info/GC4HKD6 is nu gepubliceerd. In afgeslankte vorm weliswaar, zonder enige vermelding van de website van Helma, www.Hellumstocht.nl. Dat werd niet toegestaan.

Hotel Carlton Beach in Scheveningen had de medewerking voor een event al toegezegd en nu kunnen we meerdere hotels op de route gaan benaderen.
thanks Dagwacht is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 2-8-2013(UTC), Remunj op 3-8-2013(UTC)
Offline Dagwacht  
#17 Gepost : zondag 4 augustus 2013 00:25:47(UTC)
Dagwacht

Alle hotels in de route hebben hun medewerking toegezegd voor een geocaching-event in de bar van het hotel.
Van 17.00 tot 20.00 uur met uitzondering van Asperen.
Overal is gratis WiFi en zijn er voldoende parkeerplekken.

31-08 City hotel Oss
01-09 't Veerhuis Wamel
02-09 De Schildkamp Asperen van 18.00 tot 20.30 uur
03-09 Hotel Belvédère, Schoonhoven
05-09 Hotel Tulip Inn, Bodegraven
06-09 Hotel NH Capelle, Capelle aan de Ijssel
07-09 Hotel Ibis, Vlaardingen
09-09 Grand Hotel Hoek van Holland
10-09 Hotel Carlton Beach, Scheveningen

Het event in Scheveningen is ter review ingediend. Deze is aangevuld met een banner, zoals ook al te zien is bij het event in Oss. De overige events worden zeer binnenkort ingediend.

Bewerkt door de gebruiker zondag 4 augustus 2013 00:32:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Dagwacht heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Hellumstocht banner groot.jpg 68 KB, aantal downloads: 7.