Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Martin#17  
#1 Gepost : maandag 13 maart 2017 20:47:23(UTC)
Martin#17

Groep: Donateur, Registered
Wie snapt wat ik niet snap: wanneer wordt een cache afgekeurd omdat 'ie te commercieel is en wanneer mag het wel?

Zojuist komt GC7220Z uit, "Zicht op de KFC". Uit de naam en de listing is duidelijk dat het over een fastfoodrestaurant gaat, en dat de CO er na een dag cachen graag een snelle hap gaat halen. In Groningen ligt een cache die "IKEA" heet, naast de IKEA (GC4XCGT). Deze twee zijn toegelaten door de reviewer.

En ik krijg van een reviewer te horen dat een cache net buiten een museum (bereikbaar zonder personeel aan te spreken of een kaartje te kopen) niet de naam van het museum mag dragen, want dat zou te commercieel zijn. En als ik vermeld dat ik de dobbelstenen in mijn Multi kocht op Castlefest moet ik dat veranderen in "een fantasybeurs" om mijn cache gepubliceerd te krijgen.

Wie het weet mag het zeggen, want ik snap dit niet meer....

Offline vanbaarsel  
#2 Gepost : dinsdag 14 maart 2017 17:05:57(UTC)
vanbaarsel

Nederland
Mag ik één keer raden? Iets met "een twaalfde man"? Brick wall
Offline Martin#17  
#3 Gepost : dinsdag 14 maart 2017 21:50:17(UTC)
Martin#17

Oké, je mag nooit meer raden.

De enige troost is dat ik dan niet de enige ben die hier tegenaan loopt.
Offline haxepaxe  
#4 Gepost : zaterdag 18 maart 2017 22:56:30(UTC)
haxepaxe

Groep: Registered
Bij deze https://coord.info/GC72298 net uitgebrachte is het eerst een kaartje kopen om de cache te kunnen doen alsof dat niet commercieel is????
Offline Getzie family  
#5 Gepost : zondag 19 maart 2017 09:41:20(UTC)
Getzie family

misschien aan de twaalfde man vragen
Offline Terpen Tijn  
#6 Gepost : dinsdag 21 maart 2017 22:10:21(UTC)
Terpen Tijn

Er ligt bijvoorbeeld een (earth)cache op het terrein van Tokyo Disney, ook niet goedkoop. Maar bij een event op de High Tech Campus mocht ik geen link naar de website plaatsen (omdat daar de weg naar de parkeergarages staat aangegeven), terwijl de toegang gratis is, en er ook overigens niets te koop is. Nou ja, behalve vastgoed dan, maar er zal toch niemand denken dat dit een trucje was om grond en gebouwen te gaan verkopen?
De regels of richtlijnen zijn onduidelijk, en dus moeten we er maar mee leven dat reviewers er hun eigen interpretatie aan geven. Ik zie daar in ieder geval geen kwade wil achter.
Offline GIO53  
#7 Gepost : woensdag 22 maart 2017 18:30:13(UTC)
GIO53

13 april het Dönertag event .... nou die worden natuurlijk allemaal bij deze eetzaakjes gehouden,of in de buurt ervan .Die kunnen wel eens een mooie omzet gaan draaien met al die geocachers die er op af komen....zeker als ik zie ook dat de eventjes vaak onder etenstijd worden gehouden. Als je in de listing maar niet de naam noemt van de restaurantjes ,dan is het in orde bij de reviewers ,maar toch blijft het met 2 maten meten. Overigens ik persoonlijk heb er geen enkele moeite mee hoor , bij de Mac en de Toekan restaurants (vaak met naam genoemd) liggen ook diverse caches..
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.