Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

38 Pagina's«<3334353637>»
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline BeeksePythagoras  
#681 Gepost : maandag 20 februari 2017 09:24:46(UTC)
BeeksePythagoras

Groep: Registered
Dat heeft hij niet. Schommelt tussen de 80 en 85%
Offline De broekies  
#682 Gepost : maandag 20 februari 2017 10:25:53(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Het selecteren van de Parel van de maand blijft altijd een subjectief gebeuren. En natuurlijk worden er maandelijks caches gepubliceerd die misschien ook in aanmerking hadden kunnen komen, maar we kiezen er er per maand maar eentje uit. Dat is het concept van Parel van de maand.

We kijken naar diverse zaken, zoals de logjes, logfoto's (om o.a. indruk van gebied/omgeving/locatie te krijgen), favo percentage (maar, zoals je ziet, is dit niet allesbepalend, enkel een onderdeel van het geheel), cachepagina (is de pagina aantrekkelijk opgebouwd, zijn er illustraties, tekstopbouw), hoe zorgvuldig wordt er gebruik gemaakt van de attributes enz.

Sommige maanden is het niet moeilijk een Parel uit te kiezen, dan steekt er een met kop en schouders boven de rest uit, soms is het wat lastiger, omdat er meerdere mooie caches zijn gepubliceerd in een maand (wat natuurlijk een luxe probleem is Dancing ). Deze maand was het lastiger kiezen tussen de twee genomineerde caches (die overigens zonder nominatie ook door ons geselecteerd waren als de top 2). Dan lezen we nogmaals de logjes goed door, en kijken naar de cachepagina enz. Op basis daarvan nemen we ons definitieve besluit.
Offline Ntm  
#683 Gepost : donderdag 23 februari 2017 20:46:06(UTC)
Ntm

Nederland
Bij deze gooi een van m'n eigen, nieuwe caches in de groep: https://coord.info/GC7011H
Ik had graag een eigen cache (https://coord.info/GC6D3BY) willen nomineren toentertijd, maar was te laat voor de desbetreffende maand. Daarom dus bij deze een schaamteloze eigen inzending en wie weet ... BigGrin

Bewerkt door de gebruiker donderdag 23 februari 2017 20:51:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks Ntm is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 23-2-2017(UTC)
Offline ivink  
#684 Gepost : maandag 13 maart 2017 20:10:42(UTC)
ivink

GC71R6M Kabouter Karel gaat vliegen
Deze cache wil ik graag aanmelden om mee te doen met parel van de maand.
thanks ivink is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 21-3-2017(UTC)
Offline De broekies  
#685 Gepost : zondag 19 maart 2017 20:50:04(UTC)
De broekies

UserPostedImage

De Parel van de maand februari is niet echt normaal te noemen. Het is namelijk geworden de multi ∀ B N O Я M ∀ ∀ ⌋

Tjm1706 heeft wederom een keurig verzorgde cachepagina gemaakt. Daarnaast is de cachewandeling gesitueerd in een heel mooi wandelgebied. De cache is voorzien van diverse puzzels waarbij je net even anders moet denken dan anders. Tja, hij heet niet voor niets ∀ B N O Я M ∀ ∀ ⌋ he? Wink . Vele lovende logs en favorites zijn dan ook de kers op deze mooie geocachetaart.

Deze staat op onze shortlist!! Tjm1706, bedankt!!

Ik heb een reactie gevraagd aan de CO:

Quote:
Voor nieuwe multi's ben ik steeds op zoek naar multi's die anders zijn dan andere geocaches.
We merken het wellicht niet, maar er zijn veel ongeschreven "regels" die voor bijna elke multi gelden. Via deze geocache heb ik geprobeerd om deze regels anders in te vullen. Dus niet 1 beginpunt, maar meerdere. Deze eerste puzzel wordt heel leuk beleefd ;-)
Niet 1 aanwijzing om de geocache te vinden, maar meerdere. Geen vaststaande waypointnamen. Geen eenduidige berekening van de eindlocatie o.b.v. variabelen A, B en C.
We leven in een tijd van instant-geocaching. Ik hoop via deze geocache dat geocachers uitgedaagd worden. Vind men de geocache, dan kan men tevreden terugkijken op een leuk avontuur in een mooi gebied terwijl uitdagende puzzels zijn opgelost.
Have fun!

Bewerkt door de gebruiker zondag 19 maart 2017 20:51:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline TeamLTC  
#686 Gepost : dinsdag 21 maart 2017 12:55:10(UTC)
TeamLTC

Helaas ligt deze nachtcache Huttenkloas te ver voor ons team, de listing ziet er al veel belovend uit en volgens de logjes zou het een pareltje moeten zijn.
thanks TeamLTC is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 21-3-2017(UTC)
Offline Erik_Los  
#687 Gepost : donderdag 23 maart 2017 01:26:10(UTC)
Erik_Los

Groep: Donateur, Registered
Eerst geschreven door: TeamLTC Ga naar gequote bericht
Helaas ligt deze nachtcache Huttenkloas te ver voor ons team, de listing ziet er al veel belovend uit en volgens de logjes zou het een pareltje moeten zijn.

Wat mij betreft wel. Hele mooie wp's, mooie listing, goed uitgedachte opdrachten. Niet te moeilijk maar ook zeker niet te makkelijk.

Gewoon goed.

We hebben deze met veel plezier mogen lopen.
Offline warboel  
#688 Gepost : vrijdag 7 april 2017 16:43:31(UTC)
warboel

Het heeft lang geduurd voordat ik weer een pareltje tegen kwam, maar het is weer gelukt:

"WA NAW WIR" van Minyton.
Vele zijn er diverse keren naar toe gemoeten omdat ze het gewoon weg niet binnen een dag gevonden kregen.
Of alleen via een hulplijn. De CO staat garant voor zeker een mooie cache dag.
Ik hou wel van een pittige puzzel/opdrachten cache in een mooie omgeving en eigenlijk als je de listing goed leest, staan er genoeg hints in die de cachepijn mogelijk kan verlichtenLOL

Warboel en Aug8
thanks warboel is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 7-4-2017(UTC), Jack Dasser op 8-4-2017(UTC)
Offline familie schatzoeker  
#689 Gepost : zondag 9 april 2017 11:06:29(UTC)
familie schatzoeker

Nederland
Ik sluit me helemaal bij de voorganger aan: "Wa na wir" is een pareltje van een cache!
De afwisselende en uitdagende waypoints hebben voor ons voor 2 leuke cachedagen gezorgd.
Offline wammes90  
#690 Gepost : vrijdag 14 april 2017 07:34:38(UTC)
wammes90

Gisteren "Wa na wir" gelopen. Deze is inderdaad zeer parelwaardig omdat de meeste waypoints een unieke constructie bevatten die doorgrond moet worden. Daar ben je echt bijna een dag mee bezig, maar het is volop genieten voor de echte geocacher. De CO is zeer betrokken bij e.e.a. en staat paraat om je verder te helpen wanneer je ergens vastloopt.
Offline De broekies  
#691 Gepost : dinsdag 18 april 2017 17:30:48(UTC)
De broekies

Jaja! De Parel van de maand maart is geworden........WA NAW WIR UserPostedImage

Dit moet toch wel een pittige zijn, als ik de logs mag geloven, zo ook de 5 sterren bij moeilijkheidsgraad, dus een flinke uitdaging. Maar ik ga zelf niet teveel vertellen, want ik heb wederom de CO gevraagd voor wat achtergrond informatie:

Quote:
Enkele jaren geleden heb ik als groentje mijn eerste serie genaamd "Sla 'm aan de haak" gepubliceerd. Iedereen vond hem mooi en werd goed gewaardeerd. Maar door niet genoeg rekening te hebben gehouden met weersinvloeden en cacheslopers heb ik deze voortijdig moeten archiveren. Door schade en schande wijzer geworden twee jaar geleden "Reedsinserie" on line gebracht. Binnen het jaar werd deze serie met bijna 1000 favo's gewaardeerd. Maar ik had er een dagtaak aan om alle vernielingen tijdig te herstellen. Dus besloten deze ook maar te archiveren..

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. 'Nachts borrelden er steeds weer cacheconstructies op en dan begin je gewoon weer te bouwen. Met in het achterhoofd de gedachte van ik zal je krijgen "hufterige cachelopers". Ik ben daarbij zelfs zover gegaan één WayPoint in deze serie te maken dat een flinke serie elektrische schokken geeft als het moedwillig vernield wordt. Eentje heeft er al kennis mee gemaakt. Hoop dat die nu genezen is !!!

Steeds weer duiken er dan nieuwe ideeën op tijdens het realiseren van zo'n serie. En dat is wat ik er zo leuk aan vind. Een touwtje in een paal precies op de lasnaad. Niemand ziet het. Kost niks, sukses verzekerd.

In eerste instantie had ik deze Multi opgezet als serie van 13 op zich zelf staande caches. Dat keurde de reviewer terecht af en heb er daarom een Multi van gemaakt omdat alles al geplaatst was. Achteraf ben ik daar heel blij mee. Hordes podiumplaatsjagers gunnen zich de tijd niet die er voor nodig is om slechts één puntje te scoren. De ware geocachers genieten er van (en respecteren het werk). Alleen die veren in mijn reet beginnen me parten te spelen.
Hartelijke groeten Minyton.

Miyton, bedankt voor je verhaal en je cachebijdrage!
Offline TuuronTour  
#692 Gepost : zaterdag 22 april 2017 13:44:25(UTC)
TuuronTour

Begrijp ik het goed dat in deze multi een wp zit die stroomstoten kan geven bij forceren? Dat lijkt me illegaal, zo niet ongewenst.
Zeker omdat iemand met een pacemaker of ander cruciaal medisch implantaat eraan kan doodgaan, door falen van het implantaat na een schok. Dat is een onaanvaardbaar risico, wat ook de reden is waarom alleen de politie tasers mag gebruiken.

Het lijkt me iig voldoende reden de multi te archiveren tenzij het betreffende WP wordt aangepast.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 april 2017 13:47:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Underground  
#693 Gepost : zaterdag 22 april 2017 15:01:57(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: TuuronTour Ga naar gequote bericht
Begrijp ik het goed dat in deze multi een wp zit die stroomstoten kan geven bij forceren? Dat lijkt me illegaal, zo niet ongewenst.
Zeker omdat iemand met een pacemaker of ander cruciaal medisch implantaat eraan kan doodgaan, door falen van het implantaat na een schok. Dat is een onaanvaardbaar risico, wat ook de reden is waarom alleen de politie tasers mag gebruiken.

Het lijkt me iig voldoende reden de multi te archiveren tenzij het betreffende WP wordt aangepast.

Een taser is dan toch wel van een ander nivo (mag ik hopen).
Naar mijn idee:
Op een draad langs de weide kan ook (pulserend) spanning op staan. Dat is overigens ook een aanzienlijke spanning waarvan je wel een behoorlijke schok krijgt. Toch is het niet verplicht om een bordje aan de draad te hangen dat er spanning op staat.
Maar misschien zou het handig zijn om het te vermelden in de cachebeschrijving.

Verder levert een elektrische schok niet echt problemen op voor een pacemaker

Het gelijk roepen om archivering zonder dat je het fijne ervan weet is nou niet bepaald netjes.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 april 2017 15:04:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline TuuronTour  
#694 Gepost : zaterdag 22 april 2017 15:36:00(UTC)
TuuronTour

Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

- Maar misschien zou het handig zijn om het te vermelden in de cachebeschrijving.
- Verder levert een elektrische schok niet echt problemen op voor een pacemaker
- Het gelijk roepen om archivering zonder dat je het fijne ervan weet is nou niet bepaald netjes.

Dat is ook een van de bezwaren die ik heb, dat de CO het (bewust?) niet vermeldt dat een van de wp's schokken kan geven. Zo ontneem je de cacher de keuzevrijheid om de multi wel/niet te doen, of de wp's voor de zekerheid te laten afhandelen door een vriend. Dat vind ik ook niet netjes, dat de CO cruciale info achterhoudt voor de cacher met een implantaat of zwak hart.

En met alle respect, hoe kan je met zekerheid weten dat de schokken niet gevaarlijk kunnen zijn? Ook een niet al te zware schok kan al tot storingen in het hartritme of implantaat leiden. Bovendien zegt de CO zelf dat het om "een flinke serie schokken" gaat, dat is al wat meer dan 1 schok die nog te verdragen kan zijn.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Groundspeak erachter zou kunnen staan dat een cache lijfstraffen kan geven. Ze hebben immers strenge richtlijnen voor de inhoud van een cache(geen eten, drugs, scherpe dingen e.d.). Vandaar mijn charge dat dit reden kan zijn voor een archivering. Zie het maar als aanleiding voor een discussie over wat wel/niet kan.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 april 2017 15:39:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Underground  
#695 Gepost : zaterdag 22 april 2017 18:33:51(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: TuuronTour Ga naar gequote bericht
En met alle respect, hoe kan je met zekerheid weten dat de schokken niet gevaarlijk kunnen zijn? Ook een niet al te zware schok kan al tot storingen in het hartritme of implantaat leiden. Bovendien zegt de CO zelf dat het om "een flinke serie schokken" gaat, dat is al wat meer dan 1 schok die nog te verdragen kan zijn.

Laat ik nu bij Medtronics gewerkt hebben bij het voormalig Vitatron die pacemakers maakten. ;-)
Nee, een elektrische schok van redelijk nivo zal geen schade aanbrengen aan de pacemaker. En als jouw hart het begeeft bij een schokje, dan is dat eerder toeval. En nogmaals, een taser is nu niet bepaald een 'redelijke' schok, maar het is juist de bedoeling dat je daar van onderuit gaat. Dat is echt van een geheel andere orde (dan bv schikdraad)

En mooi dat de maker zegt dat het om een serie schokken gaat. Dat betekent dat je er niet aan vast kan blijven plakken (vandaar dat schikdraad ook altijd pulserend is).
Nee, het is zonder enige kennis van de cache en situatie onmogelijk om een uitspraak te doen als dat hij gearchiveerd zou moeten worden.
Offline minyton  
#696 Gepost : zondag 23 april 2017 19:29:51(UTC)
minyton

Beste TuuronTour,
Ben paar dagen in buitenland geweest zonder internet vandaar late reactie.
Ik ben de maker en plaatser van "WA NAW WIR". De Multi waar jij(als ik je mag tutoyeren)aanmerking op hebt betreffende elektrische schokken die voelbaar zouden kunnen zijn. Inderdaad! Maar alleen als dit WPoint MOEDWILLIG VERNIELD GAAT WORDEN. En dan nog minder als de sterkte van een weide afrastering. In de volksmond schrikdraad genoemd.
Ik begrijp je verontrusting. Geloof me dat ik daar voldoende kennis voor heb en voldoende navraag voor heb gedaan om dit veilig, zeker voor mensen met een implantaat, toe te passen.
In het verleden heb ik twee zeer goed gewaardeerde trails of multi's ,waar ik ook heel veel werk en muntjes in heb gestoken, in korte tijd, moeten archiveren wegens vernielingen. Multi's en trails voor jullie plezier maar het zijn en blijven mijn eigendommen.
Is het dan zo abnormaal om middels zo'n signaal te laten weten dat persoon in kwestie verkeerd bezig is, terwijl er in de listing expliciet vermeld wordt dat alles voor handen is om alle WP'S met de genoemde of aanwezige tools te openen zijn. Zonder geweld zelfs.
Goed ik zal de listing per direct aanpassen om toekomstige hufters hiervoor te waarschuwen en hoop spoedig een log van je tegemoet te zien hoe deze Multi jouw bevallen is. Groeten Minyton.
Offline TuuronTour  
#697 Gepost : maandag 24 april 2017 17:50:03(UTC)
TuuronTour

@Underground:
Bij geocaching is het inderdaad de regel dat je geen NM of NA mag posten zonder dat je de cache zelf hebt ervaren. Die acties heb ik niet gedaan, ik heb slechts een mening geuit. Dat is heel wat anders dan een log plaatsen. Ik mag een mening hebben, ook als ik niet alle details weet. Anderen mogen het ermee oneens zijn en tegenargumenten noemen. Maar aangezien je er moeite mee hebt als ik iets "een reden voor archivering" noem, zal ik die woorden intrekken en het anders formuleren:
ik vind het geen goede ontwikkeling dat een cache schokken kan geven, ongeacht de sterkte van de schok

Het levert een schijnveiligheid op, als iemand het echt wil forceren kan hij de volgende keer met rubberen handschoenen terugkomen. En het valt nooit helemaal uit te sluiten (bv door invloed van vocht, temperatuur, e.d.) dat de constructie toch onbedoeld onder spanning kan komen te staan waardoor de volgende bezoeker een schok krijgt.

@minyton
Ik begrijp wel dat je gefrustreerd bent over de vernielingen en je je handwerk daarom beter wilt beschermen. Je vraagt "Is het dan zo abnormaal om zo'n signaal te geven". Eerlijk gezegd wel, het is namelijk een pijnprikkel - hoe zacht ook. Mensen moet je afschrikken, niet pijn doen. Er zijn geen kluisjes of pinautomaten die een schok geven bij forceren. Die laten een alarm klinken.
Dat had hier ook een mogelijkheid kunnen zijn, dat je even een onaangename piep of ander geluid laat horen als signaal.

Misschien had je daar al over nagedacht en vond je een schoksignaal een betere keuze. Ik hoop in ieder geval voor je dat al je wp's goed blijven werken en veel mensen er plezier aan zullen beleven - en dat het signaal nooit nodig zal zijn. En nog bedankt voor het vermelden van de waarschuwing.
Offline @Wilbertoord  
#698 Gepost : zaterdag 6 mei 2017 23:30:55(UTC)
@Wilbertoord

ik zou graag https://coord.info/GC6ZQ33 nomineren voor de parel van de maand mei... ongelooflijk hoe bij deze cache alles klopt. Vol in het zicht van iedereen die voorbij komt is er een compleet sprookje verborgen wat door technische vernuftigheden beschermt wordt tegen muggles. De cache zelf is prachtig in het thema van zijn omgeving en zoooooo mooi! alles erop en eraan. Geluid, licht, en dus enkele zeer vernuftige sloten! Ik zou graag nog meer vertellen. maar dan moet ik gaan spoileren. En dat wil ik toch zeker wel voorkomen.
UserPostedImageUserPostedImage
thanks @Wilbertoord is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 6-5-2017(UTC), De Willy op 8-5-2017(UTC)
Offline Underground  
#699 Gepost : zondag 21 mei 2017 19:26:05(UTC)
Underground

Nederland
Jan van Haasteren

De Parel van de Maand april 2017 is bekend en is geworden:
De multi "Jan van Haasteren".

De concurrentie was groot aangezien er meerdere goede geocaches gepubliceerd zijn in april. Maar alles bij elkaar, de cache-beschrijving, de logs en het favorit percentage hebben de doorslag gegeven.

Enkele quotes uit de logs:
Quote:
Wat een ontzettend gave cache en ontzettend origineel.
Bedankt voor deze mooie uitgezette tocht!

Quote:
Het logboek is erg origineel bedacht en hebben we, na ruim 10.000 founds, nog niet eerder zo gezien.
Erg mooi gedaan en we hopen dat dit zo mooi mag blijven.

Quote:
vanaf 2002 is dit gebied pas gemaakt en eerlijk is eerlijk het is hier prachtig vertoeven het is dat ik moet opletten om niets te missen maar anders zou ik hier helemaal wegzwijmelen

Quote:
We hebben zeer genoten van alles. De opzet van de multi, alle nette verzorgde waypoints in een mooie landelijke omgeving. Zeker het eindpunt is heel mooi gemaakt!!!
thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Icemen4 op 24-5-2017(UTC)
Offline zouk team  
#700 Gepost : donderdag 1 juni 2017 12:08:59(UTC)
zouk team

Ik zou graag de volgende cache willen nomineren voor de Parel van de maand:

GC6DQ7C Geletterd / Literate

Dit is werkelijk een plaatje, zo mooi gemaakt. Een hele grote box midden in het bos. Verder kan ik niet spoileren, deze moet je echt zelf gaan bekijken.
thanks zouk team is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 3-6-2017(UTC)
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
38 Pagina's«<3334353637>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.