Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline De broekies  
#1 Gepost : donderdag 30 maart 2017 17:40:54(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Als API Partner van Geocaching HQ ontvingen we vandaag een mail met aankomende wijzigingen, deze wijzigingen willen we jullie niet onthouden. Wat houdt het in?

Log types
1. het is straks niet meer mogelijk dat cache eigenaren voor hun eigen caches de volgende logs kunnen plaatsen: Find, DNF, Webcam Photo Taken, Needs Archived, Needs Maintenance

2. Cachers kunnnen straks niet meer dan 1 x Find, Webcam Photo taken, attended of Will Attend per cache loggen.

Op deze wijze verwachten ze tegemoet te komen aan een behoefte van de geocaching gemeenschap, en zo ook misverstanden bij nieuwere cachers tegen te gaan.

De wijziging gaat in vanaf 8 mei aanstaande.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 30 maart 2017 20:28:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline brouwertjes  
#2 Gepost : donderdag 30 maart 2017 21:46:03(UTC)
brouwertjes

Groep: Donateur, Registered

Zoals wel vaker het geval is hebben diegenen die een obsessieve drang hebben om hun eigen cache te loggen vaak een ander account. Daarmee worden dan caches gelegd met de ' benodigde' D/T waarde om die dan later te loggen. De TCN serie is daar een goed voorbeeld van.

Offline Underground  
#3 Gepost : vrijdag 31 maart 2017 08:04:11(UTC)
Underground

Nederland
Drang werkt beide kanten op. Zo zie ik ook veel drang van enkele geocachers om het gedrag van andere geocachers te volgen en daar zich vrijwillig, als een soort van masochisme, aan te storen.
Mij heeft het nooit geboeid wie welke cache logt. Ik stel mij oprecht de vraag af wat het probleem is van een eigen cache loggen. Ja, dat is misschien net als boter kaas en eieren spelen tegen jezelf en dan 1 van jezelf ook nog laten winnen ook. Maar wie doen ze er kwaad mee? Ik vind dat het druk maken over dit soort dingen in dezelfde categorie vallen.

Geocachen doe je voor jezelf. Je zoekt de geocaches uit die je wilt doen en doet die. Een cache kan mooi zijn of evt. tegenvallen. Je schrijft een log (niet verplicht, maar wel zo leuk voor de cache-eigenaar) en dat is het. En of Pietje een cache gelogd heeft die die zelf gelegd heeft zal mij totaal niet boeien.
Overigens boeit dat 99.9% van de geocachers natuurlijk niet.
Offline brouwertjes  
#4 Gepost : vrijdag 31 maart 2017 21:12:10(UTC)
brouwertjes

Natuurlijk stoort het het merendeel van de geocachers niet. Dat wil niet zeggen dat je daar geen mening over kunt hebben. Wanneer iemand bewust caches onder een ander account weglegt met een verkeerde D/T waarde om die vervolgens zelf te gaan loggen omdat hij/zij dan voor de 69e x iets virtueels als de grid vol kan maken dan vind ik dat wel een beetje hilarisch. In mijn optiek zet zo iemand zichzelf wel een beetje te kijk. Ik zou het willen vergelijken met een goudjager die zelf een trailtje neerlegt om vervolgens deze zelf te loggen en de FTF te claimen. Het zal vast niet verboden zijn. Het zal het grootste deel van de community een worst zijn, maar ik zou mij doodschamen om ziets te doen. Blijkbaar missen anderen dat schaamtegevoel. Van mij mogen ze hoor. Als iemand zichzelf voor en publiek voor schut wil zetten moeten ze dat vooral doen

Offline Underground  
#5 Gepost : zaterdag 1 april 2017 12:10:49(UTC)
Underground

Nederland
Zoals ik al zei, ik vind het ook vreemd, vandaar de vergelijking boter, kaas en eieren spelen tegen jezelf en er 1 laten winnen.
Maar we weten allebei wel dat er op social media hierover geklaagd wordt en zelf Groundspeak wordt er op aangevallen dat dit mogelijk is. Hoe gek als een deur moet je zijn als je Groundspeak wilt aansporen dat je niet meer je eigen geocaches als found kunt loggen? (Ja, ik weet er lopen een aantal gekken rond). Dan ben je wel erg bezig met het volgen van anderen ipv zelf de hobby uit te voeren.

Overigens, een cache plaatsen onder een ander account en vervolgens loggen met jouw 'normale' account verhelp je hier niet mee. Maar ik mag toch echt hopen dat ze niet van Groundspeak verwachten dat ze dit 'probleem' gaan oplossen.
Offline Terpen Tijn  
#6 Gepost : zaterdag 1 april 2017 19:49:28(UTC)
Terpen Tijn

Alles met ingang van 1 april? O nee, nou zie ik het, toch 8 mei. Maar ook als dit serieus is, is het veel gedoe om niks. En juist het stiekeme gedoe met een tweede account kun je niet aanpakken, als je dat al nodig zou vinden.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 1 april 2017 19:56:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Underground  
#7 Gepost : zaterdag 1 april 2017 19:57:48(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: Terpen Tijn Ga naar gequote bericht
Alles met ingang van 1 april?

Nope, email is 30 maart ontvangen met als melding dat het ingaat op 8 mei
Quote:
We're emailing to inform you that we are making two important changes to the Partner API, both of which go into effect on May 8th, 2017

Daarna hebben wij nog even gevraagd of het ook voor de website geldt en het antwoord daarop was:
Quote:
Hi Robert,

Yes, that is the intention, and in fact the website and our official app will start enforcing these rules sometime in the next few weeks.

Best,

Nate

Een email sturen voor 1 april en efefctief in laten gaan ver na 1 april zou natuurlijk geen goede 1 april grap zijn. Dus nee, lijkt mij geen 1 april grap.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 1 april 2017 20:04:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline TeamLTC  
#8 Gepost : maandag 3 april 2017 11:19:47(UTC)
TeamLTC

Groep: Registered
Kun je dan nog wel je eigen event loggen? Ik bedoel je bent immers aanwezig op je eigen event, dus het zou een beetje raar zijn als je dat dan ook niet meer kunt omdat het een 'eigen cache' is.
Offline Underground  
#9 Gepost : maandag 3 april 2017 11:26:39(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: TeamLTC Ga naar gequote bericht
Kun je dan nog wel je eigen event loggen? Ik bedoel je bent immers aanwezig op je eigen event, dus het zou een beetje raar zijn als je dat dan ook niet meer kunt omdat het een 'eigen cache' is.

Dit was de complete email:
Quote:
Hello API Partners,

We're emailing to inform you that we are making two important changes to the Partner API, both of which go into effect on May 8th, 2017.

Log Types:

The first area of change regards the log types supported by Geocaching. They include:

1. Cache owners will no longer be able to log a "Find", "DNF", "Webcam Photo Taken", "Needs Archived", or "Needs Maintenance" on their own caches.

2. Players will no longer be able to log more than 1 (one) "Find", “Webcam Photo Taken”, "Attended", or "Will Attend" per cache.

We believe that enforcing these will streamline the core logging structure of the game, resolve long-standing requests for these changes from our community, and reduce confusion for our newer community members.

Time zone changes:

In order to address long-standing inconsistencies in time zone handling between our website, our apps, and partner applications, we will be implementing a new system for handling time on geocache logs.

Currently, geocache logs submitted through the API are converted from UTC to PST. With the upcoming changes, our API will stop the conversion from UTC to PST. The API will pass through the utcDateLogged without conversion and an underlying service will then convert those UTC timestamps to the time zone where the cache is located. Due to the above changes, utcDateLogged timestamps on geocache logs submitted through the API should generally be submitted in UTC without offsets. Additionally, the API will return geocache logs with timestamps converted to the timezone of the cache.

Although we understand that not all logs are submitted in the time zone of the cache, we believe that this change will result in many more logs with the date intended by the player.

Once again, these changes will go into effect in 40 days on May 8th. If you have any questions regarding these changes please don’t hesitate to reach out to apihelp@geocaching.com and we will do our best to assist you.

Best,

Nate

Dus ja, je kunt nog steeds een 'Will attend' en 'Attended' log plaatsen bij een eigen event. En dat is natuurlijk ook volkomen logisch.
Offline Getzie family  
#10 Gepost : maandag 3 april 2017 17:35:35(UTC)
Getzie family

ik lees dat je gewoon je eigen event kunt loggen alleen niet vaker als 1 maal
Offline Getzie family  
#11 Gepost : maandag 3 april 2017 17:39:04(UTC)
Getzie family

sorry door de lap text miste ik het antwoord.
Offline Underground  
#12 Gepost : zaterdag 8 april 2017 08:38:37(UTC)
Underground

Nederland
En zojuist een update ontvangen vanuit Seattle:
Quote:
Hello API Partners,

Just a quick followup to my previous announcement:

Also on May 8th the API will no longer allow "Will Attend" logs for Event Caches to be submitted after a cacher has posted an "Attended" log to that event. Hopefully this is expected behavior for most people and should not cause too much disruption.

As before, please reach out to apihelp@geocaching.com if you need assistance and we'll do our best to help. Thanks!

Best,

Nate
Offline Underground  
#13 Gepost : dinsdag 9 mei 2017 06:18:27(UTC)
Underground

Nederland
Gisteren het bericht binnen gekomen dat ze deze wijziging nog een week uitstellen:

Quote:
Hello Partners,

In order to allow more prep time for this change on our end, we're extending the release date to next Monday, May 15th. I apologize for the last minute change and hope it does not cause you any inconvenience.

Please let me know if you have any questions or concerns. Thanks!

Best,

Nate
Offline Supermuis  
#14 Gepost : vrijdag 12 mei 2017 09:14:16(UTC)
Supermuis

Het jammere is dat deze maatregel ervoor zorgt dat een paar unieke caches nu gearchiveerd gaan worden. Ik zelf heb er geen last van, niet van deze maatregel en ook niet van het feit dat mensen dubbel loggen of hun eigen cache loggen. Net als Robert hier zegt, daar kan ik me goed in vinden, het boeit me steeds minder merk ik. Maar het geval wil dat men in Groot-Brittanië een cache heeft, een virtual, die een speciaal geval is. Het gaat om het loggen van trig points. https://coord.info/GC45CC
Ze gebruiken 1 virtual om willekeurige trig points te loggen. Wij hebben dit 1 maal gedaan, heb zelf geen behoefte om dezelfde listing meerdere keren als found te loggen. Maar er zijn best veel mensen die dat wel leuk vinden. Ik zie nu dat ze hem niet gaan archiveren, zoals eerst het plan was, maar dat men aangemoedigd wordt dan maar de Write Note optie te gebruiken. Iets dat ik zelf ook liever zou zien/zou doen.
Wat me eraan stoort dat GS dit invoert is dat ze zich dan opeens actief gaan bemoeien met hoe men het spelletje speelt. Terwijl er toch eerst vanuit Seattle gezegd werd dat het mogelijk is om een cache meerdere keren als found te loggen. En dat het dan inderdaad erop lijkt dat de klagers hun zin krijgen. Maar wat voegt het nu toe aan het spelletje? Deze tijd had ik ook aan andere functionaliteiten besteed had kunnen worden.
Supermuis was here

The Battle The Battle Continued The Battle Revisited The Battle 2013!
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.