Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Online De broekies  
#1 Gepost : dinsdag 26 september 2017 17:22:15(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Smartphones (nog niet bekend welke) worden volgend jaar nog accurater! Een nauwkeurigheid van minimaal 30 cm!
Lees hier meer

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 september 2017 17:34:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline on4bam  
#2 Gepost : dinsdag 26 september 2017 18:00:20(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Eerst geschreven door: De broekies Ga naar gequote bericht
Smartphones (nog niet bekend welke) worden volgend jaar nog accurater! Een nauwkeurigheid van minimaal 30 cm!

De titel zou moeten zijn "GPS wordt steeds accurater". De GPS chips in smartphones gaan L5 sats ontvangen en wees maar zeker dat de ontvangers in "gewone" GPSen dat in de toekomst ook gaan doen. De nauwkeurigheid zal er dus voor ALLE toestellen die de nieuwere technologie kunnen gebruiken op vooruitgaan.

Mochten gewone consumenten de Galileo sats ten volle kunnen gebruiken eens volledig operationeel dan wordt 30cm opeens een onaanvaardbare miswijzing. Tegen betaling gaat dat systeem tot op een centimeter nauwkeurig zijn. DNF's zijn iets uit het verleden ;-)
Offline zaanhoeve  
#3 Gepost : maandag 2 oktober 2017 11:50:03(UTC)
zaanhoeve

Hallo Allemaal

Na een paar jaartjes alleen af en toe mee lezen zijn we in 5 jaar tijd 1/3 in gewicht aangekomen. We moeten dus weer meer gaan bewegen. What else than onze oude hobby oppakken.

Ik ben inmiddels mijn oude GPS kwijt. uitgeleend, niemand heeft hem en niet meer weten aan wie uitgeleend.

Ik vroeg me af of je ondertussen met de telefoon goed en accuraat kan cachen? De oude Garmin kon heel nauwkeurig zijn maar je soms ook uren laten zoeken door de afwijking. De telefoon was helemaal een zoekplaatje.

Hoe zijn de ervaringen inmiddels?

groetjes Kees
groetjes Kees
Offline Underground  
#4 Gepost : maandag 2 oktober 2017 12:01:30(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: zaanhoeve Ga naar gequote bericht
Hallo Allemaal

Na een paar jaartjes alleen af en toe mee lezen zijn we in 5 jaar tijd 1/3 in gewicht aangekomen. We moeten dus weer meer gaan bewegen. What else than onze oude hobby oppakken.

Ik ben inmiddels mijn oude GPS kwijt. uitgeleend, niemand heeft hem en niet meer weten aan wie uitgeleend.

Ik vroeg me af of je ondertussen met de telefoon goed en accuraat kan cachen? De oude Garmin kon heel nauwkeurig zijn maar je soms ook uren laten zoeken door de afwijking. De telefoon was helemaal een zoekplaatje.

Hoe zijn de ervaringen inmiddels?

groetjes Kees

Hoi Kees, welkom terug Dancing

Wij hebben ervaring met geocachen met zowel telefoon als wel Garmin GPS ontvangers. En ondertussen gebruiken we de Garmin GPSr helemaal niet meer, want met de telefoon is vele male prettiger (vinden wij).
Batterij is voor ons totaal geen probleem. We kunnen uren geocachen zonder dat de batterij op raakt en mocht het onverhoopt toch zo zijn dat het wel zou gebeuren, hebben wij een battery pack mee. Hiermee laad ik de telefoon zo weer op. Mijn telefoon (een HTC U11) kan tegen regen, ook dat is dus geen probleem.

Wat betreft nauwkeurigheid kan ik met overtuiging zeggen dat een telefoon niets onder doet aan een Garmin GPSr. Voordeel van de telefoon is dat die vaak nieuwer (sneller wordt vervangen) dan een evt Garmin GPSr en hierdoor nieuwere chipset zit. Welke Garmin kan dadelijk Galileo ontvangen? De HTC U11 kan dit zodra Android 8 erop zit.

We hebben enkele dagen terug een geocache gelopen met Mars Express. Ik met de telefoon en Mars met de Garmin (dacht Oregon). Ik kan je zeggen dat de nauwkeurigheid van beide toestellen nagenoeg gelijk was. En ik had het vermoeden dat ik met de telefoon iets sneller op met nulpunt zat dan Mars met zijn Garmin. (sorry Mars Flapper )

Persoonlijk zou ik nooit meer een dedicated GPSr kopen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 2 oktober 2017 12:42:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Stefan-90  
#5 Gepost : maandag 2 oktober 2017 20:48:11(UTC)
Stefan-90

Nederland
Ik cache zelf ook met een smartphone (Iphone 6S) en dit gaat prima!

Mocht je een iPhone hebben of voor een iPhone willen gaan dan kan ik je wel de app Cachly aanraden. Deze is beter dan de standaard geocaching app.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.