Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

38 Pagina's«<363738
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Online De broekies  
#741 Gepost : maandag 18 september 2017 17:48:14(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
De Parel van de maand Augustus is geworden:
Tink's avonturen: De Elfenboom (BONUS)

Er is in dit draadje al veelvuldig over gesproken, dus ik kan er maar weinig aan toevoegen. We laten daarom graag (team) Lisje 2000 zelf aan het woord:
Quote:
Toen wij in 2014 in aanraking kwamen met geocachen hadden we geen idee van wat ons te wachten stond; vele avonturen en nieuwe knutsel-projecten.
Nadat we 7 cache's hadden gevonden stelde mijn dochter Melissa ( Lisje) voor een puzzel cache te maken.
Dit resulteerde in het 3DHuisje. (GC5BEED). Sindsdien wordt onze voortuin veelvuldig bezocht.
Onze 2e cache ; Boathouse GC68151 is in België ook een goed gewaardeerde cache.

Ik had ondertussen het virus van het geocache bouwen al behoorlijk te pakken.
Ik wil mijn cache's zo veel mogelijk van gerecycled materiaal maken, en toen ik op een dag met een oude gietijzeren kapstok thuis kwam begonnen de ideeën naar boven te borrelen.

De kapstok bleek een goede basis te zijn om een holle boom van te maken.
Aangezien mijn dochter en ik grote Disney-fans zijn, en ik de bijnaam Tinker Bell heb,
werd het idee van de Elfen boom geboren.

Iedere keer als we een boswandeling gingen maken waren we op zoek naar geschikte locaties voor de cache, en kwamen we met rugzakken vol eikels, dopjes, dennenappels, takjes en boomschors thuis.

Op het werk van mijn moeder konden we gratis oude pallets meenemen -daarvan heb ik de bekisting gemaakt - en de grote doe het zelf om de hoek had regelmatig stukjes afvalhout.
Voor de kastjes en meubeltjes heb ik inspiratie opgedaan op Pinterest.
Al met al heb ik maanden geknutseld in de schuur en iedereen die het bouwwerk zag was enthousiast; wilde hem wel in de voortuin hebben, maar daarvoor heb ik hem niet gemaakt!

Men zei: "Veel te zonde om die in het bos te zetten."
Maar daarvoor is het gebouwd. In het bos! Waar anderen er ook van kunnen genieten…..en de Elfjes voelen zich ook heel prettig in het bos!

De elfen boom was ondertussen zo mooi geworden dat we hem wel als Bonus cache moesten gaan aanmelden, en zo werd een bijbehorende serie geboren.

Het zoeken naar een geschikte locatie was ook een hele klus: een voor een werden de bossen niet goed gekeurd : te druk met wandelaars, of ruiters, geen toestemming krijgen van de beheerders, of andere cache's te dicht in de buurt.
Vooral de plek voor deze bonus cache was niet eenvoudig; hij moest toch in de buurt komen van de andere cache's van Tink's avonturen.

Melissa (Lisje) heeft de cache pagina's gemaakt. We hebben uiteraard eerst alle Tinker Bell films nogmaals gezien, en ze heeft allerlei quotes uit Disney films in de teksten verwerkt.
Ze heeft er van de pagina’s net zo'n kunstwerken gemaakt als ik van de cache's.
Ze was dan ook zo trots als een pauw toen een van de geocachers haar daar ook een dikke pluim voor gaf ;^)

Opa, 2 oma’s en een vriendin hebben geholpen om de boom in het bos te plaatsen.
Dat was met z’n zessen nog een hele belevenis.
Met een aanhangwagen voorzichtig over de vele hobbels in de wegen is de boom zonder problemen op zijn bestemming aangekomen.
Melissa schrijft:
We willen mensen, vooral de jeugd, de schoonheid van de natuur laten zien. Om de caches te vinden moet je een wandeling maken door een prachtig bos waar veel paddenstoelen en elfenbankjes groeien. Met een beetje fantasie zie je overal om je heen het werk van de elfjes. Ik zelf (Melissa) was altijd al nieuwsgierig naar alles in de natuur. Gecombineerd met (zelf verzonnen) sprookjes-verhalen beleefde ik de geweldigste avonturen in het bos. Ik hoop dat andere mensen dit nu ook kunnen beleven met Tink's avonturen.

Men schrijft de meest geweldige logjes. Over vrolijk, rond huppelende kinderen en mensen die spreken van het "magische dal". We lezen deze logjes met veel plezier en soms met tranen in de ogen. Ze snappen het! Ze voelen de magie van dit bos!
Missie geslaagd!

We wensen iedereen die onze cache’s gaan bezoeken een magisch avontuur!
Met vriendelijke groet
Team Lisje2000

Team Lisje2000, Van harte gefeliciteerd! Applause Applause
thanks De broekies is 1x bedankt voor deze nuttige post.
@Wilbertoord op 18-9-2017(UTC)
Online De broekies  
#742 Gepost : maandag 16 oktober 2017 13:06:09(UTC)
De broekies

Omdat voor deze nominatie een apart draadje was geopend, zet ik even een linkje naar dat draadje hier neer, en andersom: https://forum.4geocachin...read_parel-vd-Maand.aspx
Online De broekies  
#743 Gepost : dinsdag 17 oktober 2017 19:29:32(UTC)
De broekies

De parel van de maand september is bekend!!! Het is geworden de mooie multi:

Are you Incredible?

UserPostedImage

Deze 4 sterren difficulty multi met een large container heeft vele lovende logs!! Let op, deze cache geeft je zo'n 7 uur cacheplezier! En dan ook nog eens door het prachtige natuurgebied Cranenweyer. Wat wil je nog meer??
De CO's hebben op ons verzoek een stukje ontstaansgeschiedenis geschreven, zie hieronder:

Quote:
De mogelijkheid om in de Cranenweijer een Multi te leggen, diende zich al in 2016 aan. We mochten Xora en Sheila's beestenboel ronde adopteren en daarmee hadden we (bijna) de hele Cranenweijer tot onze beschikking. In oktober 2016 ziet onze eerste multi Spooky (GC6W07M) het levenslicht en is inmiddels ook al de 100 favo's gepasseerd. Omdat Xora en Sheila's ronde constant te maken heeft met vernielingen groeit de gedachte om een multi te maken gestaag. We besluiten Team Badel te benaderen om samen een multi te maken. Aangezien beide teams een uitdaging niet uit de weg gaan, zijn we er snel uit dat het een D4 cache gaat worden. In mei 2017 wordt er voor het eerst samen gebrainstormd over de naam en de route wordt langzaam bepaald. Het gezellig klussen en brainstormen onderweg resulteert erin dat er in augustus proef wordt gelopen door Mallekalle en Claudia Pauli. Na het proeflopen worden sommige wp's nog aangepast en in september komt Are you Incredible dan eindelijk online. Vanaf de eerste log wisten we eigenlijk al dat we iets bijzonders hadden neergelegd. We zijn inmiddels al 31 logs en 31 favo's verder en merken in alle logs dat iedereen ontzettend veel plezier beleeft aan de mooie ronde. De ene log is nog leuker dan de andere.

Iedereen die deze multi loopt, zal op het einde van de dag zich "Incredible" voelen, want dat hebben we ook beloofd in de listing. Dus aarzel niet om hulp te vragen, want we doen het graag.

Hemma bedankt. We voelen ons vereerd dat onze cache tot parel van de maand is verkozen.

Gr Matadyda en Team Badel

CO's, bedankt voor jullie cachebijdrage!! Applause Applause

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 oktober 2017 19:32:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Huttenkloas  
#744 Gepost : zondag 22 oktober 2017 21:56:35(UTC)
Huttenkloas

Groep: Registered
Nederland
Ik wil graag "I solemnly swear that I am up to no good" (GC71R8Q) nomineren voor de Parel van de maand.
Het is een erg mooie multicache met een goed thema, originele en mooi uitgevoerde puzzels, gelegen in een erg mooie omgeving.
De eindcache is ook supermooi gemaakt.
Deze multicache heeft de eerste 2 maanden op 100% favorieten gestaan, dat zegt al genoeg !
Offline ilseke1983  
#745 Gepost : zondag 12 november 2017 12:33:57(UTC)
ilseke1983

Nederland
Ik wil graag een cache aandragen voor de parel van de maand. De cache is zojuist pas werkelijk online gekomen, maar heb ik gister tijdens het BOO-event al mogen aanschouwen en loggen.
De cache is weer een nieuwe parel van deze toch al fanatieke CO en het BOO-team. Gemaakt met het Surprise van BOO-event in het achterhoofd, maar misstaat als 'losse' cache zeker niet. Met een vernunftige puzzel kom je weer binnen en krijg je iets moois te zien.
Het fanatisme van de CO en het BOO-team was weer te zien en de afwerking is weer super. Gewoon weer mooi en ik zou het dan ook leuk vinden als deze CO (en BOO-team) een keer voor zijn werkzaamheden wordt beloond.

Het gaat om de volgende cache:
GC7DYT9 SURPRISE van Boo !!! Zwarte Piet ging uit fietsen

CO Migchels-Breugel heeft de laatste jaren steeds zijn fanatisme getoond met mooie veldpuzzels. Sommige lastiger, sommige makkelijker, maar altijd met de grootst mogelijke afwerking.
Hierdoor val ik telkens in verbazing. Ook deze cache schaar ik hier weer onder en was gister (en ik denk ook vrijdag) achteraf onderwerp van gesprek.
Ik zou zeggen. Ga kijken en beleef.

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 november 2017 15:36:12(UTC)  | Reden: Het BOO-team mag in deze niet vergeten worden.

thanks ilseke1983 is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 12-11-2017(UTC), Fia7 op 14-11-2017(UTC), erikvdg op 14-11-2017(UTC)
Offline erikvdg  
#746 Gepost : dinsdag 14 november 2017 19:14:10(UTC)
erikvdg

Ook ik wil graag de cache SURPRISE van BOO !!! Zwarte Piet ging uit fietsen nomineren voor de parel van de maand. Zoals Ilseke1983 al aangeeft is dit wederom een cache van een CO die steeds weer weet te verbazen met prachtige creaties.
https://coord.info/GC7DYT9
thanks erikvdg is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Fia7 op 14-11-2017(UTC)
Offline Fia7  
#747 Gepost : dinsdag 14 november 2017 19:14:19(UTC)
Fia7

Nederland
Eerst geschreven door: ilseke1983 Ga naar gequote bericht
Ik wil graag een cache aandragen voor de parel van de maand. De cache is zojuist pas werkelijk online gekomen, maar heb ik gister tijdens het BOO-event al mogen aanschouwen en loggen.
De cache is weer een nieuwe parel van deze toch al fanatieke CO en het BOO-team. Gemaakt met het Surprise van BOO-event in het achterhoofd, maar misstaat als 'losse' cache zeker niet. Met een vernunftige puzzel kom je weer binnen en krijg je iets moois te zien.
Het fanatisme van de CO en het BOO-team was weer te zien en de afwerking is weer super. Gewoon weer mooi en ik zou het dan ook leuk vinden als deze CO (en BOO-team) een keer voor zijn werkzaamheden wordt beloond.

Het gaat om de volgende cache:
GC7DYT9 SURPRISE van Boo !!! Zwarte Piet ging uit fietsen

CO Migchels-Breugel heeft de laatste jaren steeds zijn fanatisme getoond met mooie veldpuzzels. Sommige lastiger, sommige makkelijker, maar altijd met de grootst mogelijke afwerking.
Hierdoor val ik telkens in verbazing. Ook deze cache schaar ik hier weer onder en was gister (en ik denk ook vrijdag) achteraf onderwerp van gesprek.
Ik zou zeggen. Ga kijken en beleef.

ilse goeie!!
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Echt top weer zoals deze cache gemaakt is.
En dan helemaal de combi met het boo event.

Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
38 Pagina's«<363738
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.