Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

39 Pagina's«<373839
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline De broekies  
#761 Gepost : woensdag 17 januari 2018 12:26:20(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Bedankt voor alle nominaties voor de Parel van de maand december 2017! Wij hebben verkozen tot de Parel:
ANWB Praatpaal #232
UserPostedImage = UserPostedImage
Een ANWB praatpaal in volle glorie in ere hersteld en dan in de vorm van een geocache! Wat wil je nog meer? Dat moet echt een parel zijn natuurlijk! Deze traditional (large!) is te bezoeken in Nieuwkoop in Zuid Holland en volgens de bezoekers (logjes) zeker de moeite waard! Bovendien heeft deze praatpaalcache op dit moment nog steeds een 100% Favogehalte. De CO's hebben we natuurlijk weer gevraagd om wat achtergrond informatie omtrent deze unieke geocache:
Quote:
En toen kregen we opeens een berichtje van 4geocaching dat onze geocache ANWB Praatpaal #232 (http://coord.info/GC6MYB9) uitgeroepen is tot Parel van de Maand December 2017.
Dat hadden wij niet verwacht, maar wel een enorme eer in ieder geval.

De uiteindelijke geocache is een lang verhaal. Het begon allemaal met een bericht dat de praatpalen vanaf 1 juli 2017 om 0:00 uur in de verkoop gingen. Toen lagen wij uiteraard te slapen en pas de volgende ochtend, toen Jeroen met BergMeertje en V-tjes naar Wuppertal reden voor een weekendje geocachen, zag Jeroen dat het na 10 minuten al uitverkocht was en op Marktplaats werden de palen tegen 3x het tarief aangeboden. Nou jammer.....
Maar niet veel later kwam er een email dat er een 2de ronde aan zat te komen, maar dan kon je er één bemachtigen als je een goede reden had voor de praatpaal. Zogezegd zo gedaan.

En ja hoor.... wij konden er één kopen. Half oktober werd de praatpaal met alle toebehoren geleverd. Oke. We hebben een praatpaal. En nu? Wat gaan we ermee doen? Nadat de techniek van de praatpaal bekend was, konden we de spullen aanschaffen om hem te laten werken. Nou ja.. Alleen een SIM-kaartje en een nieuwe batterij, was al voldoende.
Aangezien de praatpalen alleen via het ouderwetse 2G KPN netwerk werken, was de keuze vrij beperkt tot de providers die via het KPN netwerk werken. Die test was geslaagd. Dus nu verder uitwerken van de plek waar deze komt te staan.

Na enkele weekenden te hebben gewerkt en spullen te hebben besteld, staat er nu een mooie "behuizing" waar de praatpaal in staat met daarbij alle toeters en bellen wat bij een praatpaal hoort. Enige jammere is dat wij helaas niet meer aan een stuk vangrail konden komen. Dus als iemand nog een stukje heeft liggen.... we houden ons aanbevolen. :)

Meer gaan we niet vertellen, want jullie moeten zelf maar langskomen.
Dus tot snel!

Groeten,
Jeroen & Simone (Burgerhoutjes)
Femke (MiniBurgerhout)

Bewerkt door de gebruiker woensdag 17 januari 2018 12:41:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks De broekies is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
Burgerhoutjes op 17-1-2018(UTC), brouwertjes op 17-1-2018(UTC), Appie uit Delft op 23-1-2018(UTC)
Offline Appie uit Delft  
#762 Gepost : dinsdag 23 januari 2018 07:13:02(UTC)
Appie uit Delft

Groep: Betalend lid, Registered

Wat een geweldige mooie cache!
Beslist gaan doen, krijg je geen spijt van.

Groetjes van Appie uit Delft.
Offline @Wilbertoord  
#763 Gepost : zaterdag 27 januari 2018 11:22:32(UTC)
@Wilbertoord

Groep: Registered
Eerst geschreven door: @Wilbertoord Ga naar gequote bericht
op 9 januari is een voor Nederland unieke cache gepubliceerd! Bráánd!! van DisKuuk.

https://coord.info/GC7G552

DisKuuk is een samenwerkingsverband van Dagwacht en Houtsnippers uit Cuijk. Nu had Dagwacht al heel wat pareltjes van caches. Maar deze cache is uniek voor Nederland. Er zitten wel nog wat kinderziektes in. Maar als je weet welke mechanische, watertechnische en elektronische componenten in deze cache zitten is dat ook niet vreemd.

Dit is een cache die niet snel overtroffen zal worden door andere caches. (en dan heb ik het niet over deze maand... Ik heb het over alle caches, overal... voor de komende jaren) De afwerking is op een belachelijk hoog niveau. De cache staat en past prachtig in het thema. Maar het is met name de handelingen die je moet verichten die het helemaal in thema houden. Je moet pompen (maar niet zoals je denkt) en een brandweerkluis openen... En dan ben je er nog niet....

Je kijkt je ogen uit. Ik ga hier nog vaak terug komen. Zet hem op je watchlist. want dit is iets wat je echt ervaren moet hebben!!!

Hij was effe offline voor fine tuning. Maar hij is weer te ervaren! De logs spreken voor zich!
UserPostedImageUserPostedImage
Offline R@@K2012  
#764 Gepost : zaterdag 27 januari 2018 12:59:45(UTC)
R@@K2012

Nederland
Op 9 januari is er een nieuwe cache online gekomen van team DisKuuk. Een team wat bestaat uit Dagwacht en Houtsnippers en zij komen uit Cuijk.
De cache heet Bráánd!!
Helaas zat er zoveel techniek in de cache verwerkt, denk aan water en electronica, videofilmpje en allerlei mechanische bewegende delen, dat er wat kinderziektes waren die overwonnen moesten worden. Gelukkig is het nu zover dat de cache helemaal naar behoren werkt. Dus wij konden niet wachten om er heen te gaan en het met eigen ogen te aanschouwen.
Zoiets hebben wij nog nooit gezien. Dit is in onze beleving niet meer te evenaren!!!! Het was het wachten tot alles het zou doen méér dan waard.

De cache staat op het terrein van de brandweer en is volledig in het thema. Zelfs de mensen van de brandweer stonden te kijken toen wij gingen loggen en die hadden zoiets nog nooit gezien. Zij zijn er terecht heel trots op dat zoiets op hun terrein staat. Ze vroegen of alle caches er zo uitzagen (kenden het hele spel niet en dat dus ook maar uitgelegd). Wij konden niet anders dan net zo ademloos staan te kijken naar alles wat er gebeurd en alleen maar als antwoord geven: "nee , dit hebben wij ook nog nooit ergens gezien!"
Tot nu toe heeft de cache een 100% favo score en ik kan me niet voorstellen dat dat anders gaat worden. Lees de logjes en alleen daaruit kan je al halen hoe bijzonder deze cache is.

We hopen dat we nog op tijd zijn om deze cache te nomineren voor parel van de maand januari. Maar beter nog voor parel van het jaar (en dan te bedenken dat 2018 pas net is begonnen). Zoiets wonderbaarlijks ga je nergens in Nederland meer aantreffen.

Team R@@K2012
Offline WiHo  
#765 Gepost : zaterdag 27 januari 2018 13:17:26(UTC)
WiHo

Nederland
Ook ik ben zéér onder de indruk van de cache Bráánd!! - GC7G552.

Gisteren heb ik deze kunnen loggen en heb ik daar één van de CO's ontmoet.
Omdat er nog een kleinigheidje niet goed functioneerde, werd er nog wat gesleuteld aan het binnenwerk.
Een gelukje voor mij, want ik kon nu zien wat er zoal gemaakt en bedacht is om deze cache te maken.
Er werd me uitvoerig verteld hoe het e.e.a. in elkaar stak.
Wat een aantal uren moet hierin zijn gaan zitten.
Dit zijn de caches waar je graag de deur voor uit gaat.
Ik kan alleen maar zeggen dat dit een "must to do cache" is.
De favo score is op dit moment 100% en het zou mij verbazen als dit anders zou worden.
De logjes spreken voor zich en ik wil deze cache dan ook graag nomineren als cache van de maand.

Ventourist_nl

Offline wammes90  
#766 Gepost : maandag 29 januari 2018 16:50:36(UTC)
wammes90

Is al eens genoemd in dit draadje maar wil toch de Multi Dennendijkse Bossen (GC7F6FJ) nog eens onder de aandacht brengen voor een nominatie als parel vd maand. Een dertiental fraai uitgevoerde WP’s waar verschillende, zelfs voor ervaren cachers niet altijd eenvoudige, technieken/hulpmiddelen (D 4****+) voor gebruikt moeten worden, voeren je door de Dennendijkse bossen bij Assen. Dit soort Multis worden tegenwoordig nog maar zelden uitgebracht, maar wel hogelijk gewaardeerd door de cachers. In dit geval >80 % terechte Favos tot nu toe.
Offline geomonden  
#767 Gepost : zondag 4 februari 2018 18:06:59(UTC)
geomonden

Nederland
Ik wil graag de nieuwe nachtcache Ghostbusters https://coord.info/GC6V29D voordragen voor een Parel van de maand.
Echt geweldige waypoints en super eindcache. Lees de veelbelovende logjes.

thanks geomonden is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 4-2-2018(UTC), oosterlengtes op 5-2-2018(UTC)
Offline met218  
#768 Gepost : maandag 5 februari 2018 00:21:15(UTC)
met218

Nederland
(ik ken de regels van dit forum niet goed)

Ik schrijf nooit berichten op forums maar ik vond Ghostbusters zo leuk (binnen 1 week al 2 x gedaan) dat ik toch even support wilde geven aan Geomonden zijn voorstel. Prachtige cache. Wat een werk! Elk van de 10 wp's zijn favowaardig. En dan is er ook nog eens de finale!

Bewerkt door de gebruiker maandag 5 februari 2018 00:22:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks met218 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
oosterlengtes op 5-2-2018(UTC)
Offline terpje  
#769 Gepost : maandag 5 februari 2018 17:12:57(UTC)
terpje

Nederland
Als ik dan toch hier nieuwe ben direct maar even reageren deze cache. ghostbusters.https://coord.info/GC6V29D is zeker een pareltje. Echt elk waypoint is zo goed over nagedacht en iedereen zal hem uit kunnen lopen ook voor de onwetende puzzelaar is dit een fantastische cache. tot het eind prachtig. Daar ben ik als groninger best beetje trots op !!!!
thanks terpje is 1x bedankt voor deze nuttige post.
oosterlengtes op 5-2-2018(UTC)
Offline Team Fjordies  
#770 Gepost : dinsdag 6 februari 2018 11:01:44(UTC)
Team Fjordies

Eerst geschreven door: geomonden Ga naar gequote bericht
Ik wil graag de nieuwe nachtcache Ghostbusters https://coord.info/GC6V29D voordragen voor een Parel van de maand.
Echt geweldige waypoints en super eindcache. Lees de veelbelovende logjes.

Wij hebben ook genoten van deze cache. Stuk voor stuk (voor ons) unieke puzzels die ook op te lossen zijn als de techniek of de vindingrijkheid van de bezoeker faalt!
thanks Team Fjordies is 1x bedankt voor deze nuttige post.
oosterlengtes op 6-2-2018(UTC)
Offline Turn me ON!  
#771 Gepost : woensdag 7 februari 2018 17:58:37(UTC)
Turn me ON!

Nederland
Hebben jullie al eens Lotso's Maserpiece bekenen ? ( GC6JN2K )

Deze cache is zeker ook waard voor de parel van de maand super gave cache. Helaas wel in een voortuin.

Grtz

Jan

Offline De broekies  
#772 Gepost : donderdag 8 februari 2018 10:56:33(UTC)
De broekies

Eerst geschreven door: Turn me ON! Ga naar gequote bericht
Hebben jullie al eens Lotso's Maserpiece bekenen ? ( GC6JN2K )

Deze cache is zeker ook waard voor de parel van de maand super gave cache. Helaas wel in een voortuin.

Grtz

Jan

Hallo Jan, we hebben het hier ook al even over gehad in de chat, maar deze cache is in november vorig jaar gepubliceerd. Momenteel is de publicatiemaand januari in de running, dus helaas kan deze cache niet meer in aanmerking komen voor Parel van de Maand.
Offline De broekies  
#773 Gepost : zaterdag 17 februari 2018 16:43:13(UTC)
De broekies

En daar istie weer! De Parel van de maand. De eerste van het nieuwe jaar 2018! En het was best een lastige maand, want er waren een flink aantal enthousiaste nomineerders van verschillende caches ditmaal.
De Parel van de maand januari is geworden de schitterende tradi: Bráánd!!

UserPostedImage

Deze geocache is het resultaat van de samenwerking van twee geocachers die met vereende krachten een daadwerkelijk prachtig staaltje geowerk tonen. Logjes zijn meer dan lovend en het thema is natuurlijk helemaal het einde. Nieuwsgierig naar de achtergrond van deze cache en samenwerking hebben we natuurlijk de cache eigenaren gevraagd om wat meer te vertellen over deze geocache:
Quote:
Op 16 februari ontvangt DisKuuk een bericht van 4geocaching.eu dat hun 1e gezamenlijke cache Bráánd!! (https://coord.info/GC7G552) is uitgeroepen tot Parel van de maand januari 2018.
Wat een eer om hiervoor verkozen te zijn. Maar waar begint zo’n cache nu eigenlijk mee?

Eigenlijk begint het met twee andere caches welke ongeveer tegelijkertijd online zijn gekomen tw.: Verhuisbericht Een Sprooi Mookje (https://coord.info/GC6ZQ33) van Dagwacht en Het Doehuis (https://coord.info/GC756M1) van Houtsnippers. Beide teams komen uit Cuijk (Kuuk) maar kennen elkaar nog niet persoonlijk. Beide teams hebben uiteindelijk elkaars cache gevonden en voorzien van een Favo en dan beginnen deze teams berichten naar elkaar te versturen waarna al gauw een kennismakingsgesprek bij een plaatselijke kroeg wordt gemaakt.

Onder het genot van een biertje blijkt dat beide teams het leuk vinden om geocaching op een iets hoger niveau te tillen en beide teams hebben de ambitie iets te doen bij de plaatselijke brandweer. Dagwacht had in het verleden al plannen om daar een cache te maken maar daar was uiteindelijk nog niets van terecht gekomen. Houtsnippers vertelde dat hij mogelijk van zijn werk een sleutelkluis mocht gebruiken mits deze in Cuijk zou blijven.
Een paar weken later bij het event van Dagwacht bij “Verhuisbericht een Sprooi Mookje” heeft Houtsnippers de sleutelkluis achter in de auto liggen en krijgt Dagwacht dit object voor het eerst onder ogen en deze beginnen meteen te glunderen, “daar kunnen wij wel wat van maken”.

Toestemming om een cache te mogen plaatsen bij de brandweer werd snel verkregen en konden we de eerste plannen gaan maken, onder genot van een kopje koffie en nog één en nog één. Stap voor stap werden de benodigde onderdelen gemaakt. Bij de uitvoering liepen we ook tegen enkele problemen aan die we alleen met een programmeerbare besturing konden oplossen. NomDuClavier was ons hierbij behulpzaam, waarvoor heel veel dank.

Na een kleine 3 maanden knutselen hadden wij het geheel zover werkend en konden wij de cache op de locatie gaan plaatsen. Dit was nog een hele klus aangezien er bijna meer onder de grond zit dan erboven en het geheel ergens rond de 150 á 200 kg weegt. Het was vaak ook erg fris zo begin januari maar gelukkig was de Kuukse brandweer erg gastvrij en werden wij met regelmaat voorzien van een plek om op te warmen onder het genot van een bakje koffie, waarvoor onze dank.

De Kuukse brandweermannen hadden in eerste instantie geen idee wat geocaching überhaupt was, na een en ander uitgelegd te hebben vonden zij dat toch wel interessant en zijn zij zelf als brandweerkorps lid geworden van Geocaching met als naam NooitUitgeblust. Nadat de cache online was en de brandweer de verrichtingen zelf online konden volgen werd de brandweer alleen maar enthousiaster en zijn zij nu supertrots op “hun” cache waar de Kuukse brandweer in het zonnetje wordt gezet.

In het begin kwamen nog wel heel wat kinderziektes tevoorschijn en daarvan kreeg Murphy telkens de schuld. Haha. Na meerdere aanpassingen is Murphy tot nu toe niet meer gesignaleerd en hopen wij dat hij ook niet meer terugkomt. Gezien de vele verschillende soorten technieken die er zijn toegepast denk hierbij aan: Hydrauliek, pneumatiek, elektrotechniek, meet- en regeltechniek, mechanische techniek en audio en visuele techniek is de kans op storingen aanwezig.

Ondertussen werden we genomineerd voor Parel van de Maand en nog eens en nog eens en nog eens en werden we ook steeds zenuwachtiger als er wat mis ging terwijl een andere genomineerde ook bijzonder hoge ogen gooide. We wilden deze Parel van de Maand toch wel heel erg graag in Cuijk laten landen.

In de tussentijd heeft DisKuuk al toestemming voor een nieuwe gezamenlijke cache en beginnen wij binnenkort met brainstormen en overleg met de grondbezitter om te bekijken wat wel en niet kan / mag.

4Geocaching.eu, bedankt voor de toekenning. We zullen in deze omgeving als team in elk geval proberen nog een paar pareltjes van caches te gaan plaatsen.

Groeten ût Kuuk en tot snel,
DisKuuk
(samenwerkingsverband tussen Dagwacht en Houtsnippers)
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
39 Pagina's«<373839
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.