Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline iluvatar0  
#1 Gepost : maandag 12 maart 2018 12:11:41(UTC)
iluvatar0

Groep: Betalend lid, Registered
Nederland
Het uitbrengen van nieuwe caches met betrekking tot goudjagen is al veel langer een discussiepunt geweest, echter we kunnen momenteel wel stellen dat het vakkundig om zeep geholpen is door hoofdzakelijk caches NIET buiten werktijd uit te brengen.

Nadat de topjager om deze reden begin dit jaar al gestopt was en met hem de FTF-lijst, had ik de strijd nog niet opgegeven en dus ook de FTF-lijst overgenomen. Inmiddels moet ik toch ook de conclusie trekken dat het niet meer mogelijk is om een gezonde competitie te hebben, maar meer wie bereid is om de meeste werktijd op te offeren om vervolgens in zijn/haar eentje op jacht te gaan. We kunnen dus stellen dat het afgelopen is met dit leuke aspect van het spelletje.

De mensen die dit aspect leuk vinden, klagen hier al veel langer over. Helaas wordt er geen gehoor aan gegeven en heeft het geleid tot het stoppen van het goudjagen (en in sommige gevallen het geocaching in zijn algemeen) van heel wat mensen.

Het bijhouden van de FTF-lijst is een tijdrovende klus, aangezien deze administratie handmatig gedaan wordt en nauwkeurig gedaan moet worden door het lezen van logjes en indien er onduidelijkheden zijn contact moet worden opgenomen met CO's. Nou is dat geen enkel probleem als degene die dat doet er nog voldoende plezier in heeft, maar we kunnen stellen dat dat dus niet meer het geval is.

Momenteel is er nog slechts een zeer beperkt groepje mensen hier mee bezig, maar om daar nou de lijst nog voor bij te houden en er zo veel tijd in te stoppen is eigenlijk een beetje gekkigheid. Het lijkt dus tijd geworden te zijn om te stoppen met de FTF-lijst.

Gaarne uw mening.

Mike (Iluvatar0)
Offline Thobias010  
#2 Gepost : maandag 12 maart 2018 15:27:28(UTC)
Thobias010

Nederland
Voor wat betreft het bijhouden, ben ik bereid daar een steentje aan bij te dragen. Wellicht scheelt dat.
Offline KaRo team  
#3 Gepost : maandag 12 maart 2018 22:24:05(UTC)
KaRo team

Ik zou het heel jammer vinden als de FTF lijst zou stoppen, maar begrijp het wel. 4 jaar lang heb ik deze lijst intensief gevolgd, maar het lijkt wel of het FTF jagen dit jaar vakkundig om zeep wordt geholpen om genoemde reden. Hier al vaker over gesproken met de top FTF jagers van vorig jaar. Dit jaar vertoont de ranglijst een heel ander beeld, namelijk cachers die toevallig veel scoren op een paar trails. Als werkend FTF jager is het niet leuk als vroeg in de ochtend de caches online komen als je net op je werk zit en je in het weekend geen enkele kans meer krijgt.

Bewerkt door de gebruiker maandag 12 maart 2018 22:30:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline De broekies  
#4 Gepost : maandag 12 maart 2018 22:59:53(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Misschien een overbodige vraag, maar hebben jullie hierover met de reviewers gesproken? Want ik krijg de indruk dat jullie aannemen dat dit expres zo gedaan wordt.
Offline KaRo team  
#5 Gepost : maandag 12 maart 2018 23:14:08(UTC)
KaRo team

Uiteraard is er hierover met reviewers gesproken, meerdere keren tegen beter weten in.
Offline Thobias010  
#6 Gepost : maandag 12 maart 2018 23:51:26(UTC)
Thobias010

Nederland
Eerst geschreven door: Thobias010 Ga naar gequote bericht
Voor wat betreft het bijhouden, ben ik bereid daar een steentje aan bij te dragen. Wellicht scheelt dat.

In aanvulling op mijn vorige bericht, het volgende: ik stoor mij niet aan de publicatietijden van de reviewers. Als ik mij hierbij kan aanmelden om het bij te houden meld ik mij graag aan om dit op mij te nemen of er aan mee te helpen. Ik denk dat er namelijk zat zijn, die het lijstje wel leuk vinden om te behouden.
Offline Underground  
#7 Gepost : dinsdag 13 maart 2018 12:24:05(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland

In aanvulling op mijn vorige bericht, het volgende: ik stoor mij niet aan de publicatietijden van de reviewers. Als ik mij hierbij kan aanmelden om het bij te houden meld ik mij graag aan om dit op mij te nemen of er aan mee te helpen. Ik denk dat er namelijk zat zijn, die het lijstje wel leuk vinden om te behouden.

Bedankt Thobias010 Offline voor jouw reactie.
We zullen overleggen met iluvatar0 Offline en brouwertjes Offline wat ze willen doen (doorgaan ja/nee en of ze hulp willen hebben ja/nee). Hoe dan ook, zal de FTF bijgehouden blijven worden zolang er mensen zijn die het willen bijhouden.
We nemen contact met je op zodra we meer weten.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 13 maart 2018 12:24:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.