Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline De broekies  
#1 Gepost : maandag 9 april 2018 17:40:22(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Wij vinden dat er op Facebook dusdanig veel schandalige privacyschendingen plaatsvinden,

UserPostedImage

dat wij hebben besloten medio deze week al onze Facebook accounts stop te zetten.

Dat betekent dat :

https://www.facebook.com/globalcaching.geocaching
https://www.facebook.com/globalcaching/
https://www.facebook.com/GlobalcachingApplication/
https://www.facebook.com/search/top/?q=gsakwrapper

binnenkort niet meer beschikbaar zijn. Vooralsnog blijven we twitter nog gebruiken om bijv. De Parel van de Maand extra onder de aandacht te brengen. De rest zal enkel op dit forum worden gepubliceerd.

Robert en Hemma/4geocaching.eu

Bewerkt door de gebruiker maandag 9 april 2018 17:51:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline vandermmeer  
#2 Gepost : maandag 9 april 2018 20:53:54(UTC)
vandermmeer

Groep: Betalend lid, Registered
Ik kan het me helemaal voorstellen.
Offline searchjaunt  
#3 Gepost : donderdag 12 april 2018 09:30:24(UTC)
searchjaunt

Het is een beetje hypocriet om FB alle zonden van Israël te beladen en de rest, zoals Twitter, alle Google producten (Chrome, gmail, Waze, Android of zelfs thermostaten als Nest), Windows 10, etc. en zelfs geocaching.com nog wel te gebruiken.

Het zou interessanter zijn om mensen te leren verstandig gebruik te laten maken/om te laten gaan met deze producten. In de meeste gevallen bestaan de tools er voor om de 'schade' te beperken.

Deze site doet trouwens ook aan 'tracking' en toont wie er het laatste uur aangelogd is geweest. Het heeft geen enkel toegevoegde waarde voor de gebruiker noch voor de beheerder van deze site, zeker als men dan toch zo bekommerd is om privacy.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2018 09:36:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline on4bam  
#4 Gepost : donderdag 12 april 2018 12:13:57(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Eerst geschreven door: searchjaunt Ga naar gequote bericht
Het is een beetje hypocriet om FB alle zonden van Israël te beladen en de rest, zoals Twitter, alle Google producten (Chrome, gmail, Waze, Android of zelfs thermostaten als Nest), Windows 10, etc. en zelfs geocaching.com nog wel te gebruiken.

Je kan deze post zelfs liken/delen op FB en andere (a)sociale media ;-)
Offline Underground  
#5 Gepost : donderdag 12 april 2018 13:06:06(UTC)
Underground

Nederland

Het zou interessanter zijn om mensen te leren verstandig gebruik te laten maken/om te laten gaan met deze producten. In de meeste gevallen bestaan de tools er voor om de 'schade' te beperken.

Deze site doet trouwens ook aan 'tracking' en toont wie er het laatste uur aangelogd is geweest. Het heeft geen enkel toegevoegde waarde voor de gebruiker noch voor de beheerder van deze site, zeker als men dan toch zo bekommerd is om privacy.

Naar mijn beste weten volgt twitter je niet buiten twitter om. Ik geef als voorbeeld bv de beruchte 1 pixxel truuk.

Overigens hebben wij al heel lang terug de google analytics uit onze site gegooid, omdat dit niets toevoegt voor de gebruiker en ook een vorm van tracking is die ik persoonlijk niet gewenst acht. (Wijsheid komt met de jaren laten we maar zeggen...)

Dat we gegevens over onze sitebezoeker hebben is duidelijk. En ja, we kunnen zien welke pagina bezocht is. Die informatie blijft maximaal een uur staan en dan verdwijnt die uit ons systeem. Ons forum houdt alleen de posts (met IP) en PB vast. Ook daar verdwijnt de persoonlijke data die met tracking te maken heeft. Dus los van jouw posts, instellingen etc., verdwijnen alle sporen van jouw activiteiten na een uur. Noem mij 1 site wie dat ook kan zeggen ;-)
(LET OP: ook loggen wij NIET de requests naar de website.)

We zitten nog wel met onze tawkto chat applicatie.

Ook wij snappen dat als je op facebook zit en daar iets opzet, dat het publiekelijk is en dat je daar verstandig mee moet omgaan. Maar het gaat dus vooral om het feit dat zij zaken over jou vergaren waar je geen of nauwelijks invloed op hebt, zoals die trackers (op andere sites).

Ik heb zelf nu: Adblock plus, Privacy Badger, Disconnect, Disconnect for Facebook en uBlock Origin draaien in Chrome.
En ook hier gaat het mij vooral om de trackers en de gevaren van malware via advertenties. En het gaat mij niet om het feit dat site X weet dat ik de site X bezocht heb gisteren. Wel om het feit dat ik niet wil dat site X weet dat ik pagina Z op site Y bezocht heb gisteren.
Offline Underground  
#6 Gepost : donderdag 12 april 2018 13:09:09(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: on4bam Ga naar gequote bericht

Je kan deze post zelfs liken/delen op FB en andere (a)sociale media ;-)

Wink
Wij gaan niet over de keuzes van anderen. Dus als jij jouw FB account in jouw profiel op ons forum hebt gezet, dan krijg je het knopje om een post te kunnen delen. Wij zijn van facebook af, maar onze bezoekers moeten geheel zelf weten wat ze doen.
Offline on4bam  
#7 Gepost : donderdag 12 april 2018 13:50:18(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

Wij gaan niet over de keuzes van anderen. Dus als jij jouw FB account in jouw profiel op ons forum hebt gezet, dan krijg je het knopje om een post te kunnen delen. Wij zijn van facebook af, maar onze bezoekers moeten geheel zelf weten wat ze doen.

Ik heb geen FB account, nooit gehad. FB staat hier, net als zowat alle andere tracking en advert sites geblocked door noscript, ghostery, adblock en disconnect. :-)
Offline searchjaunt  
#8 Gepost : donderdag 12 april 2018 19:19:11(UTC)
searchjaunt

Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

Naar mijn beste weten volgt twitter je niet buiten twitter om.

Dat is m.i. wishful thinking. Er zijn genoeg artikels die het tegendeel aantonen. Zelfs zeer oude artikels zoals
https://lifehacker.com/5...at-you-can-do-to-stop-it
geven dat aan.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.