Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

41 Pagina's«<394041
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#801 Gepost : zondag 19 augustus 2018 19:26:51(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
De Parel van de Maand Juli is: Signal-doet-Morse https://www.4geocaching.eu/Geocache/GC7RD88
Prachtige geocache-beschrijving, lovende logs en een hoog Favorite-percentage gaven de doorslag.

Van de maker:
Quote:
Sinds 1,5 jaar speel ik geocaching en de meeste mysterie caches zijn voor mij te moeilijk.
Ze hebben hele lastige puzzels en dan heb ik papa of opa nodig om deze op te lossen.
Daarom wilden we een geocache maken die ook voor iedereen goed te doen zijn.

De cache heb ik samen met mijn opa gemaakt. Via YouTube heb ik ooit eens een video gezien met een computer en het leek mij hartstikke leuk om ook zoiets te maken.
Op school hebben we les gehad in de programmeertaal Python en opa had nog een Arduino Uno controller liggen. Een idee voor de geocache hadden we snel.

Ook vinden we het leuk als de caches een thema hebben. Webpagina, puzzel(s) en veldwerk sluiten dan goed op elkaar aan. Bij "Signal doet: Vissen" gaat het om vissen en krijg je een wandelroute met vragen en op het eindpunt moet je "hengelen" naar de cache-container.

Signal-doet-Morse heeft als thema morse; de tuutjes/signalen van punten en streepjes die via de radio worden verstuurd. Op de webpagina staan allerlij weetjes over Samuel Morse, morsecode en Telegrafie. Door de vragen te beantwoorden krijg je de coördinaten van de cache.
Bij de puzzel moet je luisteren naar morse-signalen, vervolgens deze decoderen naar tekst en daarna opzoeken wanneer het gevonden morsebericht is verstuurd. Hiermee bepaal je de cijfercode van het slot waarmee de cache is beveiligd.

Ter plaatse volgt het veldwerk en ga je zelf morse "seinen". Hoe en wat moeten de geocachers natuurlijk zelf maar uitvinden.

Ik vind het leuk als geocachers mijn cache bezoeken en ik lees heel graag de logjes.

Opa en ik hebben nog een paar ideeën voor "Signal doet"-caches.
Helaas begint de school weer over 2 weken en moet de volgende geocache nog eventjes wachten.

Heel veel dank aan alle geocachers voor de superleuke logjes (en fp's) bij Signal-doet-Morse en ook super bedankt aan 4geocaching/globalcaching voor de "Parel van de Maand".

Bewerkt door de gebruiker zondag 19 augustus 2018 19:28:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline kardinaal79  
#802 Gepost : vrijdag 14 september 2018 21:20:32(UTC)
kardinaal79

Groep: Registered
Mogen wij een nominatie doen voor de parel van de maand september?
Het is Oma Tina's ladekast in Weert ( https://coord.info/GC7XBP2 ).
Oma Tina's ladekast
Open de puzzel en verbaas je over de prachtig uitgevoerde puzzelreeks.
Maar ook ter plekke is een ladekastje in elkaar gezet waarvan je alleen maar van kunt geniet.
5 eenvoudige puzzels. Maar vooral het technisch vernuft!
Alleen als je de stappen in de juiste volgorde zet, dan klikt de lade heel soepel open.
Wij zijn echt onder de indruk.
Op dit moment hebben er 4 teams kunnen loggen, en allemaal met lovende reacties, en alle 4 met een favoriet.
thanks kardinaal79 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 14-9-2018(UTC)
Offline Ntm  
#803 Gepost : donderdag 20 september 2018 17:17:51(UTC)
Ntm

Nederland
Ik zou graag ‘Fryslân boppe!’ als Parel van de Maand voor september willen voorstellen: https://coord.info/GC7XN5A

Het is één van eigen hand, een beetje brutaal, maar gezien de leuke ontvangst in combinatie met de hoeveelheid tijd die er in het maken ervan heeft gezeten, wil ik toch een poging wagen. ;-)

Mochten jullie graag meer achtergrondinformatie willen over hoe de cache eruit ziet, dan wel werkt, stuur me dan gerust een berichtje. :-)
thanks Ntm is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 22-9-2018(UTC)
Offline De broekies  
#804 Gepost : woensdag 26 september 2018 10:27:11(UTC)
De broekies

De maand augustus heeft geen Parel opgeleverd.
Offline Scheurbuik  
#805 Gepost : maandag 1 oktober 2018 16:08:07(UTC)
Scheurbuik

Nederland
Bij dezen wil ik heel graag Fryslan Boppe nomineren als Parel van de Maand september. Ik cache nu ruim 2 jaar (880 founds) en dit is de allerleukste, -coolste en -verrassendste cache die ik ooit gedaan heb. Zie https://coord.info/GC7XN5A

Groet, Hans (Scheurbuik)
thanks Scheurbuik is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 1-10-2018(UTC)
Offline TeamLTC  
#806 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 22:14:56(UTC)
TeamLTC

Graag wil ik Bonus Puncass trail nomineren voor de parel van de maand september. Elke cache uit trail is anders, maar met name de bonus is toch wel de kers op de taart. Heel ingenieus en mooi gemaakt.
thanks TeamLTC is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 11-10-2018(UTC)
Offline Sandkopjes  
#807 Gepost : donderdag 11 oktober 2018 13:07:19(UTC)
Sandkopjes

https://www.geocaching.c...5-4a11-8187-713c62cea570
Ik wil graag speelbos de Kemmer gc79FRC voordragen als parel van de maand.
Het is een mooi stukje bos waar De Giebelgeitjes hun route door hebben lopen, ze maken vooral gebruik van de attributen die al aanwezig waren en daar hebben ze iets van zichzelf bijgevoegd om het een leuke multi te maken vooral voor kinderen.

thanks Sandkopjes is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 11-10-2018(UTC)
Offline De broekies  
#808 Gepost : donderdag 18 oktober 2018 17:31:35(UTC)
De broekies

Na even een korte zomerreces Wink hebben we weer een hele mooie Parel van de maand. Het gaat ditmaal om de September parel. Een schitterende mysterie die inmiddels al heel wat lovende logs heeft ontvangen:

Oma Tina's ladekast

Wederom zijn de CO's bereid geweest ons wat meer informatie over deze Parel te geven:

Quote:
Ik, Saskia, de vrouwelijke helft van Team Achterban wilde altijd al een mystery-cache plaatsen met leuke en gevarieerde (en niet te makkelijke) puzzels en vervolgens een leuke cache waarbij het loggen ook een leuke belevenis moet zijn.
Met deze voorwaarden in gedachte werden wat ideeën samen met Patrick, de mannelijke helft, uitgewerkt.
Dit resulteerde in een 6-tal online puzzels en op de cache locatie nog een aantal opgaves verpakt in een leuke cache container waarover uiteindelijk ruim 1,5 jaar gebouwd is.
Vervolgens, hoe moet de cache komen te heten; Oma Tina's ladekast, ter nagedachtenis aan oma Tina...
Nadat alle kinderziektes uit deze cache-container waren en de cache gepubliceerd was, was het natuurlijk erg spannend hoe de puzzel en cache-container ontvangen zouden worden.
Dat bijna iedereen extreem lovend is over de cache is voor ons een zeer grote beloning.
Dat we vervolgens ook nog worden uitgeroepen tot Parel van de maand September zorgt voor een nog trotser gevoel.
We willen eenieder bedanken voor de nominatie en alle favo's en hopen dat er nog veel cachers veel uurtjes plezier aan puzzels en ladekast mogen hebben.
Team Achterban

UserPostedImage
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (8)
41 Pagina's«<394041
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.