Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Dagwacht  
#21 Gepost : woensdag 28 november 2018 00:35:11(UTC)
Dagwacht

Groep: Betalend lid, Registered
De waarde van iets wordt vaak pas duidelijk als het er niet meer is.
Offline dikkk  
#22 Gepost : zaterdag 1 december 2018 11:02:18(UTC)
dikkk

Zeer jammer.
Ik ben ook zeker geen grootgebruiker, maar ben al enkele jaren donateur en gebruiker van GAPP en CCC.
Respect voor de keuze en succes met jullie extra tijd.
grtz Dagwin

thanks dikkk is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 1-12-2018(UTC), Underground op 1-12-2018(UTC)
Offline toetie  
#23 Gepost : zaterdag 15 december 2018 12:04:45(UTC)
toetie

Groep: Registered
België
Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht
We hebben besloten om met 4Geocaching.eu te stoppen per 1 maart 2019.

De reden is in de eerste plaats, omdat er flink wat werk verzet moet worden om de data na 1 maart nog binnen te kunnen halen middels de Live API. Het is niet alleen een andere manier van data binnenhalen, maar ook dat er beperkingen per gebruiker en vooral per IP adres ingesteld worden. Dit alles maakt dat er redelijk wat geprogrammeerd moet worden om de geocaching.com data, zoals alle geocaches inclusief logs van Nederland, België, Luxemburg en vele Duitse lidstaten, binnen te halen. Daarnaast moet ook nog de status (gearchiveerd/beschikbaar) snel up to date zijn en worden er trackable data ingelezen. Al met al moeten we een database met alleen geocaching.com data van 110 GB bijhouden.

De motivatie van al het werk zou dan vooral moeten komen van het enthousiasme van de gebruikers. Maar eerlijk gezegd zien we dat niet en dat maakt dat we dus stoppen per 1 maart 2019.

Natuurlijk staan wij open voor mensen die het willen overnemen. De software is open source, maar we willen ook best wel actief meewerken aan een overname, waarbij ook de URL en database overgenomen kunnen worden. Heb je interesse, laat het dan maar weten.

Indien het niet overgenomen wordt zal het o.a. betekenen dat:
- CCC niet meer kan worden gebruikt (~1300 gebruikers)
- FTF ranglijst (in ieder geval niet meer op 4Geocaching.eu) niet meer beschikbaar is.
- GAPP Live API autorisaties niet meer mogelijk is.
- GSAK - GlobalcachingGeocacheStatusUpdate - macro niet meer werkt.
- Staatsbosbeheer geen gegevens meer kan ophalen (wat ze nu elke nacht doen voor hun interne kaart)
- Gebiedsinformatie niet meer toegankelijk is.
- Er geen Parel van de Maand meer komt

4Geocaching.eu

zeer kut van jullie dat jullie stoppen met jullie verouderde website☻☻☻Flapper Flapper LOL Dancing

Offline Spoekie  
#24 Gepost : zondag 16 december 2018 20:53:25(UTC)
Spoekie

Jammer dat jullie ermee stoppen, maar wel begrijpelijk. Vroeger ben ik wel donateur geweest, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de site nauwelijks meer bezoek.

Het verlies van de parel van de maand vind ik jammer. De multiple log tool gebruikte ik vroeger vaak, die is ook zonde om weg te gooien. Misschien is er iemand die het leuk vindt om dit over te nemen.

Bedankt voor al het werk en de tijd die jullie in de site hebben gestoken!

thanks Spoekie is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 29-12-2018(UTC), Underground op 29-12-2018(UTC)
Offline Appie uit Delft  
#25 Gepost : zaterdag 29 december 2018 17:25:06(UTC)
Appie uit Delft

Bedankt voor al het werk dat jullie erin gestoken hebben.
Zal het missen.
Een fijne jaarwisseling en succes in de toekomst.

Groetjes van Appie uit Delft.
thanks Appie uit Delft is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 29-12-2018(UTC), Underground op 29-12-2018(UTC)
Offline Team Fjordies  
#26 Gepost : woensdag 2 januari 2019 13:07:40(UTC)
Team Fjordies

Hallo allemaal,

Een tijdje terug heb ik aangegeven dat ik de Cache Call Catch functionaliteit van 4geocaching/globalcaching ga overnemen. Op dat moment was het niet mijn bedoeling andere delen over te nemen. Inmiddels is het Cache Call Catch deel zover gevorderd dat ik ook ruimte zie om meer over te nemen. Na overleg met Underground van 4geocaching heb ik besloten om ook de functionalteiten met betrekking tot de complete lijst van geocaches in Nederland, België, Luxemburg en het deel van Duitsland wat grenst aan Nederland over te nemen. Dit houdt in dat, naast Cache Call Catch, ook de volgende zaken door kunnen gaan:
- De GSAK macro's (zoals GlobalcachingGeocacheStatusUpdate - waarmee je alle nieuwe caches kunt binnenhalen)
- Gegevens voor de interne kaarten van Staatsbosbeheer
- De FTF-ranglijst (waarschijnlijk)
- Gebiedsinformatie (misschien - hier moet ik nog wat meer onderzoek naar doen)

Aan het bijwerken van de enorme bak aan gegevens zitten wel kosten verbonden (denk alleen al aan de opslag van de honderdduizenden caches + miljoenen logs). Op dit moment werkt 4geocaching met een donatiesysteem. Dit zal ik voortzetten. Van iedereen die nu al donateur is van 4geocaching (of wordt, tot de nieuwe site live gaat) zal het lidmaatschap één-op-één overgaan. Als je nu dus doneert aan 4geocaching zal je sowieso een jaar gebruik kunnen maken van de extra diensten.

Op termijn gaan er misschien extra functionaliteiten aan de website toegevoegd worden. Mijn eerste prioriteit ligt op het behouden van de bestaande mogelijkheden.

Zodra er meer bekend is over de overgang zal ik dat laten weten!
thanks Team Fjordies is 15 keer bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 2-1-2019(UTC), Underground op 2-1-2019(UTC), D_Jakke op 2-1-2019(UTC), Mars Express op 2-1-2019(UTC), PnavE_81 op 2-1-2019(UTC), GIO53 op 3-1-2019(UTC), StefandD op 3-1-2019(UTC), dirmar op 3-1-2019(UTC), Appie uit Delft op 4-1-2019(UTC), rimates op 5-1-2019(UTC), Erik_Los op 8-1-2019(UTC), Team tuyltje op 11-1-2019(UTC), JoEmAnVe op 12-1-2019(UTC), xiezat op 13-1-2019(UTC), Birdie.NL op 17-1-2019(UTC)
Offline D_Jakke  
#27 Gepost : woensdag 2 januari 2019 18:09:52(UTC)
D_Jakke

Dat is nog eens goed nieuws. Had al bijna de gps verkocht want PQ aanmaken zag ik niet zitten LOL
Offline Mars Express  
#28 Gepost : woensdag 2 januari 2019 21:58:37(UTC)
Mars Express

Dat is zeker mooi. Moet nog wel het eea gebeuren dan ivm met de nieuwe API (en wat is die traag zeg!)

Blijft de 'cache afstanden' functionaliteit ook bestaan en actueel?

In elk geval fijn dat Teamp Fjordies 4Global gaat overnemen, top!
Groet, Marcel.

De Gijzeling

Offline PnavE_81  
#29 Gepost : woensdag 2 januari 2019 22:13:45(UTC)
PnavE_81

Nederland
Ik wist dat mijn donateurschap snel verliep maar wist niet precies wanneer. Net toevallig een e-mail gekregen waarin stond dat het over een week verliep... op basis van de recente ontwikkelingen maar weer verlengd. Hoop dat je het vertrouwen waar maakt Wink
Offline Underground  
#30 Gepost : donderdag 3 januari 2019 11:15:45(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Het is geweldig dat Team Fjordies Offline veel functionaliteiten wil overnemen, waarvoor dank!

Voor de CCC hadden we bedacht dat de gebruikers zich gewoon opnieuw zouden moeten aanmelden op de nieuwe site (met de huidige URL). Dat is nog steeds de planning.
Maar voor de betaalde service ligt het anders, want wie nu 10 Euro betaalt zal een jaar lang gebruik van de betaalde functies gebruik kunnen maken zoals de GlobalcachingGeocacheStatusUpdate macro van GSAK.

De vraag is nu: Hoe gaan we de abonnementen overhevelen zonder persoonlijke informatie te verstrekken aan de nieuwe eigenaar?
Wat we niet kunnen/willen doen is alle accountinformatie verstrekken. Dat is ook de reden bv waarom het forum niet overgenomen kan worden met inhoud. Immers zitten hier accounts aan gekoppeld.
We hebben besloten het via geocaching.com autorisatie te laten verlopen. Op die manier is de enige uitwisseling tussen de huidige en nieuwe eigenaar het geocaching.com account ID (is een getal). Dit zullen we alleen doen voor betalende leden. Tevens zal de betaaldatum verstrekt worden.

Hoe gaat dit in zijn werk?
De meesten hebben wel de geocaching.com autorisatie uitgevoerd hier op 4Geocaching.eu. Zo niet, dan zullen wij die mensen aanschrijven ergens begin februari.
Wij verstrekken geocaching.com ID en betaaldatum aan Team Fjordies Offline voor alle actieve betalende leden.
Zodra de nieuwe site in de lucht is (bedoeling is 1 maart), zal je daar opnieuw een account moeten aanmaken (ook nodig voor de CCC inschrijving) en de geocaching.com API autorisatie moeten uitvoeren. Op dat moment weet de nieuwe site dat je betalend lid bent (of niet).

Dus ben je betalend lid en je hebt de Live API autorisatie niet actief, voer die dan alsnog uit, zodat jouw lidmaatschap ook na 1 maart doorloopt.
thanks Underground is 4 keer bedankt voor deze nuttige post.
Team Fjordies op 3-1-2019(UTC), met218 op 3-1-2019(UTC), Appie uit Delft op 4-1-2019(UTC), JoEmAnVe op 12-1-2019(UTC)
Online dirmar  
#31 Gepost : donderdag 3 januari 2019 12:24:01(UTC)
dirmar

Allereerst heel veel dank naar Team Fjordies!

Eerst geschreven door: Mars Express Ga naar gequote bericht
….Blijft de 'cache afstanden' functionaliteit ook bestaan en actueel?
Dat hoop ik ook maar ik vermoed dat voor het actueel houden extra menskracht nodig is. Uit ervaring weet ik dat dit redelijk wat tijd kost en dus bij voorkeur door meerdere mensen wordt gedaan.

Daarnaast hoop ik dat dan ook de GSAK-macro kan blijven werken. Als daar een aanpassing voor nodig is hoor ik het graag.

NB Voor de macro zie: macro downloaden en korte uitleg

thanks dirmar is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Mars Express op 3-1-2019(UTC)
Offline Team Fjordies  
#32 Gepost : donderdag 3 januari 2019 12:37:58(UTC)
Team Fjordies

Het is wel mijn bedoeling om ook de cache-lengten in leven te houden. Hoe precies, dat weet ik nog niet, maar ik ga er wel van uit dat de macro voor het grootste deel herbruikbaar zal zijn.
thanks Team Fjordies is 3 keer bedankt voor deze nuttige post.
dirmar op 3-1-2019(UTC), D_Jakke op 3-1-2019(UTC), Mars Express op 3-1-2019(UTC)
Offline expir_bofh  
#33 Gepost : donderdag 3 januari 2019 18:40:11(UTC)
expir_bofh

Ik kreeg gisteren of eergisteren ook een mail om opnieuw te doneren. Maar omdat die over een datum in december ging dacht ik dat het een foutje was. Op dat moment wist ik natuurlijk niet dat de site overgenomen zou worden maar meer dat die ophield.
Heeft die mail al wat met de overname te maken? En wanneer kan ik dan beter doneren? Want als ik dat nu zou doen of begin februari begint dan pas het nieuwe jaar te tellen?
'waar ben ik' is mijn huidige geocache-naam

Offline De broekies  
#34 Gepost : donderdag 3 januari 2019 18:55:34(UTC)
De broekies

Groep: Administrators
Wij hadden besloten de notificaties uit te zetten toen we besloten te stoppen met de site. Immers, je zou dan nog maar een paar maanden (tot 1 maart) gebruik kunnen maken van onze betaalde functionaliteiten en we wilden mensen niet onnodig laten denken dat er nog een jaar lang gebruik van gemaakt kan worden.

Nu bekend is dat heel veel functionaliteiten worden overgenomen hebben we de notificatie weer aangezet, vandaar misschien dat een aantal van jullie de mail hebben ontvangen.

Je kunt gewoon nu al doneren als je dat wilt, je donatie blijft dan gewoon een jaar geldig (datum donatie wordt overgedragen).
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest, mikijo
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.