Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#1 Gepost : donderdag 17 augustus 2017 01:02:01(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, is de URL van globalcaching.eu veranderd naar 4geocaching.eu.

Omdat we de site toch al moesten aanpassen van http naar https (van onbeveiligde verbinding naar beveiligde verbinding) en hierdoor toch al mensen opnieuw moesten inloggen, is gelijk maar gebruik gemaakt van het aanpassen van de URL.
De keuze om voor een andere URL te kiezen is vanwege de vindbaarheid van onze website. Met de naam 'geocaching' in de URL (en titel van de pagina's) hopen we beter vindbaar te zijn in de toekomst. En zo associëren mensen de website ook eerder met geocaching.com.

Wat verandert er voor jullie?
In eerste instantie niets. Alles zou moeten blijven werken. Wel zal je opnieuw moeten inloggen op zowel het forum als wel de website zelf.
Ook zullen de URLs naar de banners en de webservices zoals CCC en GSAK macro gewoon moeten blijven werken. Indien er onverhoopt toch iets niet werkt, horen we dit graag, zodat we dit kunnen oplossen. Het is namelijk de bedoeling dat niemand geforceerd wordt om banners, macro's oid aan te passen.

Wel is het verstandig om op den duur alle juiste (https://www.4geocaching.eu) URLs te gebruiken ipv de oude.
Offline StefandD  
#2 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 12:22:26(UTC)
StefandD

Groep: Betalend lid, Registered
Nederland
Ik had enigszins moeite om de macro GlobalcachingCacheStatusUpdate in GSAK weer aan de praat te krijgen, maar dat is nu gelukt. Ik had niet goed gelezen dat zowel voor het forum als voor de website apart ingelogd moest worden.

Alleen de macro CacheLengtenNederland krijg ik maar niet aan de praat. Ik krijg een error "Invalid ZIP file". Is hier iets aan te doen?
Offline Underground  
#3 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 12:28:48(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: StefandD Ga naar gequote bericht
Ik had enigszins moeite om de macro GlobalcachingCacheStatusUpdate in GSAK weer aan de praat te krijgen, maar dat is nu gelukt. Ik had niet goed gelezen dat zowel voor het forum als voor de website apart ingelogd moest worden.

Heb je hier de macro voor moeten aanpassen? Zo ja, dan zou ik graag willen weten wat, want dat was niet de bedoeling.
Het kan zijn dat ik specifieke URLs ben vergeten.
(alles van globalcaching.eu wordt geredirect naar 4geocaching.eu, behalve enkele specifieke URLs, waarvan de inhoud wordt doorgegeven)

Alleen de macro CacheLengtenNederland krijg ik maar niet aan de praat. Ik krijg een error "Invalid ZIP file". Is hier iets aan te doen?

Ai, dat is een fout die ik hier ga herstellen. Ik meld wanneer het zou moeten werken.
Offline Underground  
#4 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 13:44:26(UTC)
Underground

Nederland
Ik lees nu pas goed dat je de GlobalcachingCacheStatusUpdate macro in GSAK niet aangepast hebt en dat die werkt.

CacheLengtenNederland zou nu ook moeten werken. Ik heb hem zelf niet kunnen testen nu, maar als je het zou kunnen proberen en aan kunt geven of die inderdaad werkt, zou dat mooi zijn.
Offline mevrouw_Cachetien  
#5 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 14:31:28(UTC)
mevrouw_Cachetien

Ik probeer mijn CCC gegevens aan te passen maar dat lukt niet. Heeft dit er ook mee te maken?

Ja dat was het. Het is gelukt.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 augustus 2017 14:40:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Underground  
#6 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 14:33:47(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: mevrouw_Cachetien Ga naar gequote bericht
Ik probeer mijn CCC gegevens aan te passen maar dat lukt niet. Heeft dit er ook mee te maken?

Nee, ik denk niet dat dit er mee te maken heeft, wat het is anderen nog gelukt.
Heb je wel de Live API autorisatie actief?

edit:
net gecontroleerd. Je hebt de Live API autorisatie niet actief. Voer die opnieuw uit en dan kun je de CCC aanpassen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 augustus 2017 14:35:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
mevrouw_Cachetien op 18-8-2017(UTC)
Offline Mars Express  
#7 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 22:26:22(UTC)
Mars Express

Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht
CacheLengtenNederland zou nu ook moeten werken. Ik heb hem zelf niet kunnen testen nu, maar als je het zou kunnen proberen en aan kunt geven of die inderdaad werkt, zou dat mooi zijn.

Macro CacheLengtenNederland werkt hier zo te zien gewoon. Looptijd 265 seconden, precies even lang als voor de URL-change.

NB: GlobalcachingCacheStatusUpdate werkte bij mij gewoon, maar is was reeds ingelogged op zowel de site als op het forum.

Groet, Marcel.

De Gijzeling

Offline StefandD  
#8 Gepost : vrijdag 18 augustus 2017 22:45:21(UTC)
StefandD

Nederland

Nu doet CacheLengtenNederland het ineens wel. Blijkbaar moest ik GSAK een keer afsluiten en opnieuw starten om het te laten werken nadat ik alle autorisaties opnieuw heb gedaan.
Offline Mars Express  
#9 Gepost : zaterdag 19 augustus 2017 09:59:10(UTC)
Mars Express

uhm, de verwijzing in mijn handtekening onder mailtjes op het forum alhier naar een plaatje met de onderstaande URL, doet het niet meer

http://forum.globalcachi...resource.ashx?image=1035

moet kennelijk https://forum.4geocaching.eu/forum/resource.ashx?image=1035 worden.

Groet, Marcel.

De Gijzeling

Offline Underground  
#10 Gepost : zaterdag 19 augustus 2017 10:12:36(UTC)
Underground

Nederland

Nu doet CacheLengtenNederland het ineens wel. Blijkbaar moest ik GSAK een keer afsluiten en opnieuw starten om het te laten werken nadat ik alle autorisaties opnieuw heb gedaan.

Niet helemaal. Na jouw melding heb ik iets aangepast, waardoor de geocache lengte en archived info ophalen ook werkt via de oude URL.
Dus bedankt voor de melding.

Eerst geschreven door: Mars Express Ga naar gequote bericht
uhm, de verwijzing in mijn handtekening onder mailtjes op het forum alhier naar een plaatje met de onderstaande URL, doet het niet meer

http://forum.globalcachi...resource.ashx?image=1035

moet kennelijk https://forum.4geocaching.eu/forum/resource.ashx?image=1035 worden.

Dat geldt voor iedereen. Indien je hier een plaatje in de handtekening gebruikt die je hier in het album hebt gestopt, moet je de URL aanpassen in de handtekening.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 augustus 2017 10:15:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Mars Express  
#11 Gepost : zaterdag 19 augustus 2017 10:49:27(UTC)
Mars Express

Dat geldt voor iedereen. Indien je hier een plaatje in de handtekening gebruikt die je hier in het album hebt gestopt, moet je de URL aanpassen in de handtekening.

ja, vandaar mijn post met uitleg :-)

Groet, Marcel.

De Gijzeling

thanks Mars Express is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 19-8-2017(UTC)
Offline Japiejoo  
#12 Gepost : zondag 20 augustus 2017 12:15:15(UTC)
Japiejoo

Groep: Registered
Nederland
Ik gebruik al heel lang deze forum rss feed: http://forum.globalcaching.eu/forum/forumrss.aspx, die nu doorlinkt naar: https://forum.4geocaching.eu/forum/forumrss.aspx. Maar de links naar de betreffende forum post die hierin staan geven nu een 404 Not Found error. Hiervoor had ik hier nooit problemen mee.

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 augustus 2017 12:16:09(UTC)  | Reden: Verduidelijking

UserPostedImage UserPostedImage
Offline Underground  
#13 Gepost : zondag 20 augustus 2017 12:20:25(UTC)
Underground

Nederland
Bedankt voor het melden.
Het zou nu moeten werken.
Offline Japiejoo  
#14 Gepost : zondag 20 augustus 2017 12:24:40(UTC)
Japiejoo

Nederland
Het wordt beter. Hij linkt nu door naar de begin pagina van het forum, maar nog niet naar de betreffende post/thread.

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 augustus 2017 12:25:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline Underground  
#15 Gepost : zondag 20 augustus 2017 12:42:29(UTC)
Underground

Nederland
Dacht met een redirect op de server er wel mee weg te komen, niet dus.
Ik heb de URL in de feed nu aangepast en het zou nu wel moeten werken.
thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Japiejoo op 20-8-2017(UTC)
Offline Japiejoo  
#16 Gepost : zondag 20 augustus 2017 12:46:56(UTC)
Japiejoo

Nederland
Top! Alles werkt weer naar behoren. Bedankt!
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.