Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline namakpicco  
#1 Gepost : woensdag 23 april 2014 11:16:39(UTC)
namakpicco

Groep: Registered
Nederland
hallo, Ik ben nieuw in dit vak het net een garmin etrex 20 aangeschaft om op fietstour te kunnen gaan. Maar nou is de vraag hoe krijg ik gedownloade kaarten erop gezet. Ik weet dat de vraag al eerder gesteld is maar begreep van de antwoord niet veel. Het ging blijkbaar ook om een oudere garmin. Ik heb er wel een sd kaart in en ook kaarten erop gezet maar kan die zomaar niet terug vinden. Mijn vraag is dus wat moet ik doen zodat het ook werkt. En nog een vraag; het liefst zou ik een route op de computer samen willen stellen voor een dat of een hele vakantie en dat op de garmin zetten kan dat ook? Alvast bedankt voor de hulp.
Offline RHCV  
#2 Gepost : woensdag 23 april 2014 11:52:54(UTC)
RHCV

België
Er bestaan verschillende manieren om een kaart op je gps te plaatsen. Eentje daarvan (en vind ik persoonlijk de beste manier) heb ik uitgelegd in een instructiefilmpje. Dat kan je HIER terugvinden. Wanneer je stap per stap volgt wat ik toon, heb je de kaart op je gps staan. Toeval wilt dat ik hier nu met een geocacher bij mij zit die net hetzelfde vroeg. Hij heeft het filmpje gevolg en alles is gelukt. Wink
UserPostedImageUserPostedImage
thanks RHCV is 1x bedankt voor deze nuttige post.
willydp op 27-7-2014(UTC)
Offline namakpicco  
#3 Gepost : vrijdag 25 april 2014 08:01:21(UTC)
namakpicco

Nederland
Bedankt jou tips hebben me wel geholpen. Ik heb kaarten op mijn garmin etrex 20 kunnen zetten en met basecamp gaat het makkelijk. Alleen heb ik nog het probleem dat ik wel een route met basecamp kan maken en dat gaat ook allemaal heel goed en ik zet die route dan op mijn garmin. Toch als ik de route dan oproep komt die er niet zo op terug als die op basecamp stond maar lijkt meer op een vogelvlucht route. Wat doe ik verkeerd?
Offline sofieandshay  
#4 Gepost : donderdag 18 juni 2015 17:06:16(UTC)
sofieandshay

België
Omdat ik een jaar geleden zelf erg heb moeten zoeken en totaal geen ervaring had met kaarten maken en op een gps zetten heb ik voor andere mensen die er niet veel van kennen enkele stap-voor-stap bestandjes gemaakt. Ik hoop dat deze bestanden jullie kunnen helpen om dit zelf vlot te doen :) eenmaal je het kan is het zeer simpel :) veel succes Stap 1: kaart op laptop/pc aanmaken en installeren Stap 2: basecamp downloaden en installeren Stap 3: Kaart via basecamp op je gps zetten Stap 4: Een geocache op je gps zetten
thanks sofieandshay is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 18-6-2015(UTC)
Offline novw  
#5 Gepost : woensdag 8 juli 2015 21:24:04(UTC)
novw

basecamp is _NIET_ nodig. Je kunt de kaarten downloaden bij http://garmin.openstreetmap.nl/. Sluit de dakota via USB aan op de pc en kopieer de .img file. Klaar. Geen bloatware (=basecamp) nodig.
Offline Mr GLONASS  
#6 Gepost : zondag 20 januari 2019 22:55:39(UTC)
Mr GLONASS

Nederland
Ik wil hier aan toevoegen dat u ook openfietsmap kunt gebruiken voor fietskaart op uw Garmin GPS kunt zetten. Ook voor de wandel liefhebbers wet ik een leuke site om een wandelkaart in uw Garmin GPS te kunnen zetten. Deze website heet De Wandelkaart Hopelijk heb ik nu ook andere geholpen met deze vraag en antwoord. Met vriendelijke Groet, Dave van de Laar.
thanks Mr GLONASS is 1x bedankt voor deze nuttige post.
dirmar op 21-1-2019(UTC)
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.