Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#1 Gepost : dinsdag 7 april 2015 17:49:04(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Op de shoutbox werd er iets gemeld over Placespotting en daarin werd o.a. gezegd/gevraagd:
Quote:
on4bam (Vandaag om 15:27:52 ): @underground Leg uit Underground (Vandaag om 12:43:13 ): Dat Groundspeak dit verbiedt is volkomen logisch.
Onlangs is door Vlaamse reviewers (op hun facebookgroep) gemeld dat geocaches gekoppeld aan Placespotting niet meer toegestaan zijn. Daar werd door sommigen nogal (veel te) heftig op gereageerd (zoals helaas gebruikelijk is). Of dit gemeld is door de reviewers op verzoek van Groundspeak weet ik niet, maar als dit wel zo is, begrijp ik dit wel. Eigenlijk is het volkomen logisch dat Groundspeak dit zal verbieden. Naar mijn idee is Placespotting een op zichzelf staand spel met een eigen website in inkomsten. Het is algemeen bekend dat commerciele geocaches niet toegestaan zijn. Met die regel in het achterhoofd zou je inderdaad geen geocaches moeten toestaan welke refereert naar Placespotting. Placespotting is een spel op zich met eigen gebruikers en rankings. Dat zou je kunnen vergelijken met Munzee/GeoSpy. Ook die verwacht je niet op een geocaching beschrijvingspagina (verwijzing bv). Het argument wat de Vlaamse reviewer opgaf was dat er teveel reclame op Placespotting zou staan. Daarmee geeft Groundspeak dus aan dat Placespotting commercieel is en geocaches daar niet meer naar mogen verwijzen, net zoals ze niet naar andere commerciele bedrijven mogen verwijzen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 7 april 2015 17:59:47(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Offline on4bam  
#2 Gepost : dinsdag 7 april 2015 18:18:13(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Natuurlijk is de grootste site die gebruikt wordt om puzzels op te lossen helemaal niet commercieel en staat er ook geen reclame op. Maar ja, als je het gebruik van Google gaat verbieden ... Placespotting mag dan een commerciële site site zijn, Google, Bing, Yahoo .... zijn dat ook, dat er reclame op staat.. check.. de searchengines ook. Flauw argument. Uiteindelijk zijn er zeer veel sites die gebruikt worden om puzzels op te lossen en daar zitten ook commerciële sites tussen en tegenwoordig staat er ook zowat overal reclame. Het is alleszins jammer omdat placespotting een voor iedereen haalbare manier is om een mystery op te lossen.
Offline Supermuis  
#3 Gepost : dinsdag 7 april 2015 18:29:01(UTC)
Supermuis

Ik vind de uitleg van Underground duidelijk. Het is wel jammer dat er niet beter wordt gecommuniceerd vanuit HQ. Ik vind het argument over Google e.d. niet opgaan. Bij een placespotting puzzel moet je verplicht op die website wat doen om de puzzel op te lossen. Bij andere puzzels gaan mensen zelf op zoek op internet om de oplossing te vinden, maar is het niet verplicht om Google te gebruiken, of een andere zoekmachine. Ik zie het probleem verder niet, maar ja ik negeer puzzels toch. Maar als men placespotting zo leuk vindt, dan kan dat toch nog steeds gespeeld worden? Het mag alleen niet in een geocache mysterie gebruikt worden op GC.com. Voor mij zijn het allemaal losse dingen, ik vind bijvoorbeeld een kruiswoordraadsel e.d. soms best leuk, maar dat kan ik ook zonder geocaching spelen. Feit is dat de meeste van ons het spelletje spelen via GC.com en dan hebben we ons aan hun richtlijnen te houden. Ik lees veel op social media e.d. iedere keer heel veel commentaar op beslissingen, maar die mensen blijven toch lid. Dus voor HQ is er geen reden om het beleid te wijzigen. Zou men in Duitsland massaal hun lidmaatschap opzeggen, dan zullen ze in Seattle wel even gaan nadenken. Maar ik vrees dat het bij klagen blijft, uiteindelijk willen mensen hun account niet opgeven.
Supermuis was here The Battle The Battle Continued The Battle Revisited The Battle 2013!
Offline on4bam  
#4 Gepost : dinsdag 7 april 2015 18:50:21(UTC)
on4bam

De dag dat er een waardig alternatief is voor GC kunnen ze wat mij betreft toch "de boom in". Helaas is er momenteel nergens voldoende aanbod noch is er het gebruiksgemak van GSAK +API Wat communicatie betreft, daar zijn ze bij GS niet echt goed in (understatement). Zelfs nu er vragen komen in het forum komt er geen officiële reactie.
Offline harrie  
#5 Gepost : dinsdag 7 april 2015 19:20:05(UTC)
harrie

Eerst geschreven door: on4bam Ga naar gequote bericht
De dag dat er een waardig alternatief is voor GC kunnen ze wat mij betreft toch "de boom in". Helaas is er momenteel nergens voldoende aanbod noch is er het gebruiksgemak van GSAK +API
Men spreekt altijd over een alternatief. Maar wat verwacht men als alternatief? Een cachingsite die van de ene op de andere dag net zoveel caches heeft als GC? Er zijn alternatieven genoeg maar die bieden niet zoveel caches als GC. Het zijn de cachers die de alternatieve cachesites mee moeten helpen opbouwen. Zoals het met de meeste cachers is, is dat deze alleen maar caches willen scoren en geen caches willen maken. Dan zal er nooit een alternatief komen zoals men het voor ogen heeft.
Als je een fout vindt, mag je hem houden. UserPostedImage UserPostedImage
Offline harrie  
#6 Gepost : dinsdag 7 april 2015 21:15:52(UTC)
harrie

Eerst geschreven door: harrie Ga naar gequote bericht
De dag dat er een waardig alternatief is voor GC kunnen ze wat mij betreft toch "de boom in". Helaas is er momenteel nergens voldoende aanbod noch is er het gebruiksgemak van GSAK +API
Men spreekt altijd over een alternatief. Maar wat verwacht men als alternatief? Een cachingsite die van de ene op de andere dag net zoveel caches heeft als GC? Er zijn alternatieven genoeg maar die bieden niet zoveel caches als GC. Het zijn de cachers die de alternatieve cachesites mee moeten helpen opbouwen. Zoals het met de meeste cachers is, is dat deze alleen maar caches willen scoren en geen caches willen maken. Dan zal er nooit een alternatief komen zoals men het voor ogen heeft.
Aanvulling: Opencaching BeNeLux is best wel een goed alternatief. Deze site heeft ook een API en GSAK kan ermee overweg en als ik het zo gezien heb kan zelfs GAPP er mee werken. Voor de mobiele cachers is opencaching selecteerbaar in c:geo.
Als je een fout vindt, mag je hem houden. UserPostedImage UserPostedImage
Offline Underground  
#7 Gepost : woensdag 8 april 2015 06:25:28(UTC)
Underground

Nederland
De dag dat er een waardig alternatief is voor GC kunnen ze wat mij betreft toch "de boom in".
Tja, zo zal het nooit iets worden met een alternatief. Ten eerste is de overgrote meerderheid (schat dat dit zeker boven de 98% ligt) tevreden met Groundspeak. Er zijn maar relatief gezien een handje vol 'mopperaars' die dingen graag anders zien. Maar de mensen die niet tevreden zijn willen alleen een alternatief als dit alternatief gelijk al miljoenen gebruikers heeft en 100 duizenden geocaches. Dat gaat dus niet werken. Indien je echt serieus een alternatief wil, moet je alternatieven een kans geven en ook daar geocaches aanmelden en geocaches van 'doen'. Overigens ben ik bang dat diezelfde mensen net zo hard gaan klagen over deze alternatieven op den duur.
Helaas is er momenteel nergens voldoende aanbod noch is er het gebruiksgemak van GSAK +API
Groundspeak doet het dus goed, zeker met de Live API die ze hebben geïmplementeerd en open gezet.
Offline on4bam  
#8 Gepost : woensdag 8 april 2015 08:10:34(UTC)
on4bam

Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht
Groundspeak doet het dus goed, zeker met de Live API die ze hebben geïmplementeerd en open gezet.
Ze doen het goed maar ik denk dat ze er ook een goede "fuck it up" dienst hebben. Communicatie is dikwijls een ramp, denk maar aan het $30 <> €30 debacle waar ze eens hard en lang moesten nadenken om hun BTW nummer te publiceren. Ik ken geen enkel bedrijf dat daar problemen mee heeft, behalve GS. Ook met placespotting zou men dat kunnen aankondigen zodat de gebruikers het niet moeten hebben van "horen zeggen". Dat zorgt enkel voor ergernis.
Offline searchjaunt  
#9 Gepost : zaterdag 11 april 2015 10:19:35(UTC)
searchjaunt

Groep: Betalend lid, Registered
Ik vind het altijd vreemd dat er bij het minste voorval er steeds aan GS (en in het verlengde reviewer) bashing wordt gedaan. Is het allemaal perfect bij GS? Nee, verre van. Gaat bashing op dit forum helpen? Nee, verre van. Misschien is echte communicatie met GS beter. Zijn alternatieven? Ja. Zijn die even goed? Nee, verre van. Kunnen die verbeterd worden? Ja, maar daar wringt het schoentje. Ik zie (veel) van die GS bashers 'overgaan' en dat beschouwen als het Heilige Graal, maar na een tijdje met hangende pootjes terug komen van in feite nooit weg geweest te zijn zonder dat ik iets essentieel heb zien veranderen bij deze alternatieven. Zo succesvol was hun kruistocht niet en was het slecht bij GS dan precies dan toch niet. Maar sommigen blijven dan wel verder in hun oude gewoontes hervallen.
Offline Underground  
#10 Gepost : zaterdag 11 april 2015 14:09:30(UTC)
Underground

Nederland
Grotendeels mee eens.
Eerst geschreven door: searchjaunt Ga naar gequote bericht
Ik zie (veel) van die GS bashers 'overgaan' en dat beschouwen als het Heilige Graal, maar na een tijdje met hangende pootjes terug komen van in feite nooit weg geweest te zijn zonder dat ik iets essentieel heb zien veranderen bij deze alternatieven.
Veel? Het zijn er hooguit tientallen zoals ik het nu zie (bij 1 alternatief). Of weet jij een alternatief waar veel mensen zitten (in Nederland en/of België?) Verder denk ik ook dat het een kwestie is van mentaliteit, hoe je in het leven staat. Zoals ik al eerder aangaf, zijn het maar enkelen die je altijd hoort. Zoals je zegt, bij elke wijziging van Groundspeak gaa ze op hun achterste poten staan en doen ze hun beklag. Dan lijkt het erop dat je een wat negatieve kijk/beleving hebt op het leven, gewoon negatief van aard bent. Misschien ga ik met deze insteek iets te ver, maar zo zie ik het. Begrijp mij niet verkeerd, ook ik ben het soms niet eens met bepaalde dingen binnen Groundspeak (mee eens is misschien niet het goede woord, misschien zou ik andere keuzes maken). Maar vergeet niet dat Groundspeak miljoenen klanten heeft en het verre van eenvoudig is om wijzigingen door te voeren. Ik heb juist wel bewondering voor Groundspeak. Bijvoorbeeld zijn ze nog steeds laagdrempelig te bereiken. Je kunt nog steeds een gesprek voeren met de mede-eigenaar/oprichter van Groundspeak via Skype. Dit terwijl hij het druk heeft. Maar 1 ding blijf ik onbegrijpelijk vinden. Als ik Groundspeak zou vergelijken met een 'in de oorlog foute Duitse club', dan zou ik niets meer met dat bedrijf te maken willen hebben en mij 100% richten op een alternatief. Maar dat gebeurt dan weer niet, vreemd. Ik blijf er bij dat het dus meer een instelling/mentaliteit is van bepaalde mensen (bv beroepsmopperaars) en ze net zo hard zouden gaan mopperen op alternatieven. Het feit dat ze toch bij geocaching.com hun caches zoeken en plaatsen, zegt mij genoeg. Ze zijn tevreden genoeg over Groundspeak.
thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Supermuis op 11-4-2015(UTC)
Offline Supermuis  
#11 Gepost : zaterdag 11 april 2015 15:57:24(UTC)
Supermuis

Misschien blijven ze ook, omdat (ondanks dat ze heel hard roepen dat het niet zo is) ze hun gevonden puntjes niet kwijt willen? LOL
Supermuis was here The Battle The Battle Continued The Battle Revisited The Battle 2013!
Offline diemerharbers  
#12 Gepost : zaterdag 11 april 2015 18:28:35(UTC)
diemerharbers

Zet Adblock aan op Google-Chrome en er is geen reclame meer te zien.Dancing !!!
DiemerHarbers, I'm not lost, I am Geocaching! Geocacher afkomstig uit Eibergen!
Offline Alex 01  
#13 Gepost : woensdag 26 december 2018 16:11:50(UTC)
Alex 01

Is er een valabel alternatief voor Placespotting ? Mvg, Alex
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.