Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

5 Pagina's123>»
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline De broekies  
#1 Gepost : woensdag 27 mei 2015 20:15:35(UTC)
De broekies

Groep: Administrators

De Parel van de Maand is, tot onze vreugde, inmiddels een bekend fenomeen aan het worden voor onze globalbezoekers. We hebben jullie vorig jaar voor het eerst voor de kalenderjaren 2012 en 2013 ook een Parel van het jaar laten kiezen. Nu is het tijd om ook een Parel van het jaar 2014 te kiezen. De cache eigenaar die de Parel van het jaar wint krijgt een door de geocachingshop gedoneerde toolkitset kado ter waarde van ruim 40 euro met hele handige geotools: spiegel, magneetstok, pincet recht, potlood, Power Tank all weather pen, logboekje 8*11, winkelwagenmuntje, logsheetroller en uv lamp. Bij deze willen we de geocachingshop heel erg bedanken voor dit leuke kado! En natuurlijk krijgt de winnaar van ons de gouden banner voor op de listing:

Dit jaar kan je voor het eerst zowel op dit forum als via facebook jouw voorkeur laten weten.

Wat moet je doen?

Op het forum, kun je in dit draadje een postje plaatsen met daarin vermeld: Welke cache jouw Parel van het jaar moet zijn, en je geocaching.com naam als die afwijkt van je nickname op globalcaching (om dubbelingen te voorkomen). Heb je de cache die jij als Parel van het jaar aanmerkt, zelf ervaren? Misschien leuk om bijv. een linkje naar je log te plaatsten of nog iets over je ervaring hier te melden.

Voor facebookers zullen we op verschillende plekken/in verschillende groepen, een linkje plaatsen naar dit postje, mochten mensen dan via facebook reageren welke cache zij de parel van het jaar vinden, en ook hun geocaching.com nickname vermelden (is randvoorwaardelijk), dan zullen we die meenemen in de telling.

Ik zal periodiek hier melden hoe de stand van zaken is. Er zal dus geen automatische poll worden gebruikt hiervoor. Je kunt gewoon je voorkeur in een postje schrijven, of een reactie geven op facebook.

Extra: 

Omdat we onze donateurs hoog in het vaandel hebben, zullen we extra onder de mensen die via het forum stemmen en ook donateur zijn van globalcaching (niet via facebook, want dat is lastig controleerbaar) een hele persoonlijke aan ons door Groundspeak geschonken coin verloten! Dit type gouden coin is niet te koop en dus redelijk uniek.

Let wel, je kunt dus nu ook besluiten donateur te worden en dan mee te stemmen, zie hier meer informatie hoe je donateur kunt worden. Deze door ons geactiveerde coin zullen we aan de winnaar van de verloting schenken en vervolgens overschrijven op zijn/haar naam.

Stemmen kan tot en met 1 augustus 2015. Hoe meer stemmen hoe beter! En ja, ParelCO's, jullie mogen zelf ook stemmen natuurlijk.

Alle parels van de maand 2014 op een rijtje:

Bewerkt door de gebruiker maandag 29 juni 2015 18:19:18(UTC)  | Reden: deadline van 1 juli gewijzigd naar 1 augustus

thanks De broekies is 1x bedankt voor deze nuttige post.
galán op 28-5-2015(UTC)
Offline Underground  
#2 Gepost : donderdag 28 mei 2015 09:16:55(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Onze, De broekies, stem gaat naar 'De Slag Bij Reek' van LongTreeCity. Zie onze log Zoals de log ook vermeldt, vinden we de beschrijving mooi, is de geocache geheel in thema, goede lengte (voor ons) en in een mooie omgeving.
Offline technetium  
#3 Gepost : donderdag 28 mei 2015 10:33:34(UTC)
technetium

Groep: Registered
Van de genomineerden heb ik de volgende caches gedaan: 1. Januari: De Mölle van Boks (GC4R9QD), van olst-wijhe 3. Maart: Het hout nooit op.... (GC2WQ8F), van Camperfietser 4. April: Schat der eindeloze verte (GC4BQD8), van Ralph en Thomas 5. Mei: Nee, hè . . . (GC55JER), van meelhopper 10. Oktober: SCE2014 - Phasmofobie (nachtcache) (GC5BP0T, van Ralph en Thomas 11. November: Operation Night Thunder [ Nachtcache ] (GC523N6), van Petivi et Inventi 12. December: StarQuake (Night Cache) (GC5D1MB), van Galán & Anelith Daarvan steekt Phasmofobie er met kop en schouders ver boven uit. Maar een verzoekje: Als deze cache wint, zet dan niet alleen Ralph en Thomas in het zonnetje, maar alle cachers zie aan deze cache hebben meegewerkt. Dat is volgens mij het complete SCE2014 team. Tc
Thee in de Polder GC37B8M Zijn er ook normale geocachers? Misschien wel, maar die komen niet op fora.
Offline mavala  
#4 Gepost : donderdag 28 mei 2015 11:01:52(UTC)
mavala

België
Ik bezoek zeer veel caches in Nederland en deze verdient voor mij de Parel van het jaar 2014: GC4Y3F1 Woeste Willem van De Bosmannetjes. Zie mijn log van 23/07/2014. Knap in elkaar gestoken cache, waarbij voor het openen wat denkwerk aan te pas komt, maar dan wordt je ook beloond met een prachtige schatkist. groeten van mavala
Offline brouwertjes  
#5 Gepost : donderdag 28 mei 2015 11:03:32(UTC)
brouwertjes

Groep: Betalend lid, Registered

Ik heb deze caches (nog) niet gedaan, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat de redenen zijn waarom de door technetium genomineerde cache volgens hem met kop en schouder boven de andere caches uitsteken.

Offline lf  
#6 Gepost : donderdag 28 mei 2015 12:28:35(UTC)
lf

De cache "Woeste Willem" krijgt onze (=lemfisk & co.) stem. Niet alleen een hele leuke cache voor jong & oud en bovendien een van de parels in dit gebied , allemaal gelegd door De Bosmannetjes. Dus eigenlijk ook een Oeuvre-prijs !
Offline Team HARFY  
#7 Gepost : donderdag 28 mei 2015 14:19:43(UTC)
Team HARFY

Hierbij mijn stem voor Parel van het jaar; 2. Februari: Woeste Willem (GC4Y3F1), van De Bosmannetjes Een prachtig mooie schatkist, ook voor kinderen erg mooi. Niet zomaar een tradi, ter plekke moet je nog wel even bedenken hoe het open moet. En niet alleen De Woeste Willem is een pareltje, de overige caches van de Bosmannetjes krijgen ook enorm veel favorietjes. Eigenlijk zou de hele serie van gelegde caches van deze CO de prijs als geheel verdienen. Groetjes van Team HARFY
Offline turbomiba  
#8 Gepost : donderdag 28 mei 2015 15:34:03(UTC)
turbomiba

Nederland
Voor ons wordt de parel van het jaar. woeste Willem gc4y3f1 van de Bosmannetjes. Waarom omdat dit een leuke cache was voor grote cachers en kleine cachers. ons log Turbomiba Premium MemberPremium Member Caches Found2002 Found it Found it 18/05/2014 met dit mooie weer besloten wij vandaag om naar noord holland te gaan. hier lagen nog een aantal cache die wij nog moesten om zetten in een smiley. en dat is goed gelukt. het weer was super. de omgeving was mooi. wij hebben genoten van deze dag. dit was een hele mooie cache. de cache was snel gevonden. en toen moesten we even goed nadenken. beschrijving lezen logjeseven bekijken. en na de tip van de co. ging er een lichtje branden. we hadden natuurlijk weer eens ergens overheen gekeken. en toen we de cache open hadden kwam er een oooo en een aaaa. supper. dit soort cache zijn we blij mee. favo in tb in en uit goodies in en uit woodies in en uit This entry was edited by turbomiba on Sunday, 18 May 2014 at 17:35:08 UTC. View
Offline de Pallies  
#9 Gepost : donderdag 28 mei 2015 16:12:57(UTC)
de Pallies

Nederland
Onze stem van parel of de maand gaat naar : Woeste Willem (GC4Y3F1), van De Bosmannetjes Wij hebben vele caches van de Bosmannetjes bezocht en elke keer weer staan we met 'ooooo wat leuk en aaaaa wat creatief gedaan. Kortom een leuke reeks caches in een mooi gebied voor jong en oud. Woeste Willem verdiend het zeker om de parel van de maand te wordenLove Groetjes van de Pallies
Offline de Slakkenprakkers  
#10 Gepost : donderdag 28 mei 2015 16:50:38(UTC)
de Slakkenprakkers

Nederland
De parel v/h jaar is voor ons "Woeste Willem" , GC4Y3F1 van De Bosmannetjes. Grt. de Slakkenprakkers.
Offline Zommetjes  
#11 Gepost : donderdag 28 mei 2015 17:57:43(UTC)
Zommetjes

Wat ons betreft gaat de parel van het jaar naar Phasmofobie. We hebben deze gelopen tijdens het event op 25-10-2014 en het was veruit de mooiste nachtcache die we ooit gelopen hebben. We vonden hem zelfs zo bijzonder dat we hem op 21-11-2014 nog een keer gelopen hebben met een groep bevriende cachers die niet op het event waren geweest. Ook de tweede keer was de tocht geweldig om te doen!
Offline Marsdiepers  
#12 Gepost : donderdag 28 mei 2015 17:59:31(UTC)
Marsdiepers

Nederland
De parel v/h jaar is voor ons "Woeste Willem" , GC4Y3F1 van De Bosmannetjes. De Bosmannetjes zijn namelijk een meester in het plaatsen van hele mooie caches. En verder is Woeste Willem het toonvoorbeeld van schatzoeken, en dat is wat wij Geocachers toch doen, oh nie dan? En deze cache is gewoon een schitterende schatkist. Deze 'Bosmannetjes' zijn rasechte Geocachers en verdienen het om Parel van het jaar 2014 te worden. O ja, het zijn ook nog eens zeer vriendelijke en gezellige mensen!
Offline edencorien  
#13 Gepost : donderdag 28 mei 2015 18:34:39(UTC)
edencorien

Voor ons is her echt de nachtcache welke mede Is mogelijk gemaakt door Ralph en Thomas met Phasmofobi een geweldige beleving als je deze voor de sluiting s datum gaat doen komt deze zeker ook bij jullie hoog te staan
Offline FrisseFries  
#14 Gepost : donderdag 28 mei 2015 20:52:04(UTC)
FrisseFries

Het blijft natuurlijk moeilijk om caches met elkaar te vergelijken waarvan je de meeste niet hebt gedaan. Maar ik stem toch op Woeste Willem van de Bosmannetjes. De Bosmanntjes maken Geocaching tot een waar avontuur, zo ook met de schat van Woeste Willem. Cache past uiteraard geweldig op voormalig eiland Wieringen. En wat is het hier boven verwachting mooi in deze omgeving, en wat een hartelijke mensen wonen hier. De cache pagina ziet er prachtig uit en er is voor de liefhebbers een leuke banner. En wat een mooie cache zeg, dit is nog eens een echte schat zoals ik die graag vind. En ik niet alleen ook voor de kinderen is dit een prachtige schat om te vinden. Zo is Geocaching voor het hele gezin een feestje. Trek er gerust eens een dagje voor uit om in deze omgeving te gaan cachen staat garant voor een geweldige dag. En mocht je de Co treffen dan weet ik zeker dat je koffie of thee aangeboden krijgt. Hier worden geo-gasten echt welkom geheten op Wieringen. Groet FrisseFries
Offline fravano  
#15 Gepost : donderdag 28 mei 2015 21:48:23(UTC)
fravano

Verdient voor mij de Parel van het jaar 2014: GC4Y3F1 Woeste Willem van De Bosmannetjes. Zie mijn log van 23/07/2014. Knap in elkaar gestoken cache, waarbij voor het openen wat denkwerk aan te pas komt, maar dan wordt je ook beloond met een prachtige schatkist.LOL Bedankt aan de Bosmannetjes voor deze mooie cache en de vele andere mooie en originele caches die wij vorig jaar hebben gevonden. Stuk voor stuk meesterwerkjes.
Offline JukeBox-83  
#16 Gepost : vrijdag 29 mei 2015 06:13:43(UTC)
JukeBox-83

Nederland
Mijn stem gaat naar Woeste Willem! Van deze cache ga je gewoon Drool Mijn log bij de cache: Een paar weken geleden ontstond spontaan het idee om met een groep de caches van De Bosmannetjes te doen. Direct werd dit idee uitgebreid met een barbecue. En dit idee is zo goed bevallen dat het zeker een vervolg krijgt! Dus vandaag afgesproken met Robkp61, whitesheperd, De Brommetjes, Turbomiba, Globale, Pallies en FrisseFries bij de multi Kerken van Hippolytushoef om die samen te lopen. Daarna gingen we in een karavaan van auto's langs alle andere caches. Flapper En wat hebben we vandaag veel mooie caches gezien! Erg mooi om te zien hoeveel tijd er in is gestoken! Toen we alle Bosmannetjes caches gevonden hadden plus omliggende was het tijd voor de barbecue. Dit werd een heel gezellige boel wat uitliep in een nat pak voor mij. LOL Ook niet zo moeilijk wanneer alle kinderen erop uit zijn om mij een nat pak te bezorgen... Maar ik heb ze allemaal een koekje van eigen deeg gegeven. Deze hebben we snel gevonden. De cache was ook zo open. Wat weer een kunstwerk! TFTC
Offline De Brommetjes  
#17 Gepost : vrijdag 29 mei 2015 08:24:51(UTC)
De Brommetjes

Nederland
Het is nog best lastig om uit zo'n rij caches 1 Parel te moeten kiezen. We hebben ze niet allemaal gedaan maar wel een aantal. De caches die er tussen staan en die we gedaan hebben zijn stuk voor stuk Parels. Alle CO's in ieder geval bedankt voor de leuke en uitdagende caches, zij maken het voor ons mogelijk om deze leuke hobby uit te oefenen. Onze stem De Parel van het jaar gaat naar Woeste Willem van De Bosmannetjes Deze cache is voor jong en oud geweldig! Een schatkist die niet zo even opengaat maar waar je wat voor moet doen. Zo zien wij de caches graag! Maar dat geldt eigenlijk voor alle caches van De Bosmannetjes, het is telkens weer genieten om hun caches te doen! Succes allemaal! De Brommetjes
Offline PnavE_81  
#18 Gepost : vrijdag 29 mei 2015 09:05:34(UTC)
PnavE_81

Nederland
Best opvallend dat van deze 12 er 5 in noord-brabant liggen, 2 in drenthe en verder nog 1 in overijssel, gelderland, utrecht, noord holland en limburg. Als zuid hollandse fiets-cacher, zou ik al blij zijn als ik bij 1 in de buurt kom...laat staan meerdere om een beetje een op feiten gebasseerde stem uit te kunnen brengen. Misschien binnenkort (voor 1 juli) dan toch maar eens richting brabant dan
thanks PnavE_81 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
galán op 29-5-2015(UTC)
Offline TeamLTC  
#19 Gepost : vrijdag 29 mei 2015 11:42:29(UTC)
TeamLTC

Noord-Brabant heeft veel (kleine) bossen die zich goed lenen voor een mooie multi, dus heel vreemd is dat niet (zie ook de andere jaren). Woeste Willem ligt in het noorden en ik vraag mij gezien de afstand naar de andere parels een beetje af gezien de reacties hier of deze teams ook andere parels hebben gedaan om mee te vergelijken. Zelf heb ik 3 parels gedaan (Astrix en Obelix, Het hout nooit op.. en Slag bij Reek). Allemaal mooie caches. Ik behoud mij van stemmen als co van een en ik vind ook dat ik te weinig parels heb gedaan om een goede onderbouwde stem uit te kunnen brengen. Andere jaren heb ik namelijk meer parels gedaan.
Offline PnavE_81  
#20 Gepost : vrijdag 29 mei 2015 12:20:42(UTC)
PnavE_81

Nederland
uiteraard is het jullie goed recht hoor, maar het verloten van de coin komt op mij een beetje gek over. Ik lees net de reden waarom jullie die hebben gekregen. In eerste instantie dacht ik dat het op een soort sponsoring ging van groundspeak voor deze site, maar dat is niet het geval. Hij is echt aan jullie persoonlijk bedoeld voor jullie inzet voor de nederlandse geo community. Beetje zonde dat je zoiets moet/wilt inzetten voor meer stemmers en meer donateurs voor de site (vanwege de te winnen coin) Je krijgt dus persoonlijk iets voor je inzet, en om financiele redenen moet je die dan inzetten om donateurs te werven om de site in de lucht te houden. Verder denk ik ook dat die coin voor jullie meer waard is dan iemand die hem wint met een verloting. Bij deze roep ik iedereen op om vooral niet te stemmen en vooral wel donateur te worden! Wink
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
5 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.