Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline de trije susters  
#1 Gepost : vrijdag 27 oktober 2017 19:29:08(UTC)
de trije susters

Groep: Registered
Mijn Garmin Nuvi 1490 begint kuren te vertonen, dus het is tijd voor iets anders. Maar wat dan?

Nadeel van die Garmin vond ik het regelmatig niet up to date zijn van de kaarten (met de meest recente updates geïnstalleerd) en het niet kunnen zien van de caches op de kaart.
Door middel van een GSAK-macro heb ik de caches (en waypoints) wel in een oogwenk op de navigatie staan.

Heb ooit TomTom op telefoon gehad en kan me daarvan nog herinneren dat ik de caches langs de kant van de weg wel kon zien (ook onderscheiden naar type). Ik gebruikte ook daar een GSAK-macro om de caches in die navigatie te krijgen.

Welke autonavigatie wordt nu aangeraden als ik
- Actuele, goede kaarten wil hebben
- Caches (en eventueel wp's) op een gemakkelijke manier (via GSAK-macro) in wil laden
- Caches naar type op de kaart wil zien als ik aan het rijden ben
- Eventueel andere handigheidjes

Ik hoor graag wat recente ervaringen

Offline on4bam  
#2 Gepost : vrijdag 27 oktober 2017 23:03:52(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Ik gebruik een Nuvi 2597 LMT en met de Nuvi_GPX_v2.gsk macro laad ik mijn geselecteerde caches. Je ziet op de kaart dan de icoontjes zoals op de "oude" gc kaart (gele multi, groene trad). Mysteries met corrected coordinates zijn herkenbaar aan het groene vinkje.
Om gewoon naar caches te rijden begin ik tegenwoordig wel meer voor Waze te kiezen, in GDAK de cache of het P waypoint selecteren en dan "navigate". Nadeel, geen overzicht van caches onderweg, voordeel, steeds up-to-date kaart en traffic info.
Op vakantie zet ik een OSM kaart op mijn Nuvi zodat ik wel de caches in de buurt kan zien.

BTW, mijn vorige auto GPS was een TomTom en daarmee was het iets omslachtiger om caches te laden (.ov bestand + bmp per cache type).
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.