Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline hettyenad  
#1 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 08:38:13(UTC)
hettyenad

Groep: Betalend lid, Registered
De google kaart geeft als foutmelding "This page can't load Google Maps correctly." en als een soort oplossing "Under certain circumstances, a darkened map, or 'negative' Street View image, watermarked with the text "for development purposes only", may be displayed. This behavior typically indicates issues with either an API key or billing. In order to use Google Maps Platform products, billing must be enabled on your account, and all requests must include a valid API key."

Wat is hier aan te doen , ikzelf heb niets gewijzigd.
Offline on4bam  
#2 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 11:09:48(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Eerst geschreven door: hettyenad Ga naar gequote bericht
De google kaart geeft als foutmelding "This page can't load Google Maps correctly." en als een soort oplossing "Under certain circumstances, a darkened map, or 'negative' Street View image, watermarked with the text "for development purposes only", may be displayed. This behavior typically indicates issues with either an API key or billing. In order to use Google Maps Platform products, billing must be enabled on your account, and all requests must include a valid API key."

Wat is hier aan te doen , ikzelf heb niets gewijzigd.

Wat je er aan kan doen staat perfect in de foutmelding ;-)

In het kort uitgelegd: Google laat niet meer toe dat software/websites hun kaarten gratis blijven gebruiken (maps.google.com werkt natuurlijk perfect). Dat wil zeggen dat er moet betaald worden om de kaarten, en streetview te gebruiken vanuit 3e partij applicaties. Je kan, gratis, een API key aanvragen bij Google, waarbij je een aantal maprequests/dag en/maand mag doen maar de software moet dan wel deze key kunnen gebruiken als er Google kaarten gevraagd worden. Google vraagt ook om een betaalmethode te koppelen aan deze API key.

Momenteel is het zo dat in sommige zaken een kaart wel of niet werkt terwijl Google experimenteert met de settings maar uiteindelijk zal de gratis google map (behalve op hun eigen sites) gewoon verdwijnen.
GSAK wordt/is nu omgezet naar Mapleaflet een gratis OSM alternatief, ik verwacht dat ook GAPP Google maps zal moeten vervangen.
Offline Underground  
#3 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 11:39:19(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: on4bam Ga naar gequote bericht
Momenteel is het zo dat in sommige zaken een kaart wel of niet werkt terwijl Google experimenteert met de settings maar uiteindelijk zal de gratis google map (behalve op hun eigen sites) gewoon verdwijnen.
GSAK wordt/is nu omgezet naar Mapleaflet een gratis OSM alternatief, ik verwacht dat ook GAPP Google maps zal moeten vervangen.

Ik vrees dat je gelijk hebt (dat Google kaarten niet meer gaan werken in GAPP).
Voor deze website is er al wel een betaalmethode aan gekoppeld, maar voor GAPP ben ik er wat huiverig voor, omdat ik daar geen enkele controle op heb. Sterker nog, dat gaat hoe dan ook misbruikt worden (kun je op wachten).

GAPP heeft nog andere (ook offline) kaarten, maar ik zal eens kijken naar Mapleaflet
Offline on4bam  
#4 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 11:50:01(UTC)
on4bam

Groep: Registered
Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

Ik vrees dat je gelijk hebt (dat Google kaarten niet meer gaan werken in GAPP).

Het verwondert mij dat dat dat je als ontwikkelaar dit nog niet opgepikt had. Zowel op de GC fora als bij GSAK is dit al behandeld (ook op Github) en ik kwam zelfs al op websites waar GM een foutmelding gaf (vestigingen van een zeer grote multinational nota bene).
Tegelijk met het niet meer gratis zijn werd de prijs in sommige gevallen opgetrokken met 1400%, geen idee wat Google hiermee probeert te bereiken.
Ik vrees wel dat er nu zoveel extra traffic op OSM systemen gaat komen dat daar misschien ook zal afgestapt worden van de gratis toegang.

Offline hettyenad  
#5 Gepost : donderdag 4 oktober 2018 14:19:42(UTC)
hettyenad

Groep: Betalend lid, Registered
Hij start nu (gespleten scherm) standaard op met GM, waar kan ik dit wijzigen dat hij b.v. met OSM -online opstart?
Offline Underground  
#6 Gepost : vrijdag 5 oktober 2018 12:19:00(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
Eerst geschreven door: hettyenad Ga naar gequote bericht
Hij start nu (gespleten scherm) standaard op met GM, waar kan ik dit wijzigen dat hij b.v. met OSM -online opstart?

Gespleten scherm was/is een standaard vooringestelde schermindeling. Deze zal altijd de google maps scherm pakken.
Je kunt zelf een scherm indeling vastleggen/opslaan en die activeren.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.