Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline merrlin  
#1 Gepost : maandag 26 november 2018 22:58:13(UTC)
merrlin

Groep: Registered
De parel van de maand, of hoe moet het verder wanneer deze website gaat stoppen?

Voor mij als Geocacher is de Parel van de Maand een instituut, vergelijkbaar met de Top-40. Iets waarvan je niet beter weet dan dat het er altijd was en altijd zal blijven. Ik weet nog hoe ik als beginnend cacher met gepaste verbazing keek naar de caches die parel van de maand werden. Zoveel moois, het had veel weg van een snoepwinkel. Al te vaak bleken de parels verborgen te liggen in delen van het land waar ik zelden of nooit kwam. Daarom had ik al snel een parel lijst, die ik bij stemmingen buiten de regio vaak raadpleegde om te zien of er een parel aan de ketting toegevoegd kon worden. De een verzamelt postzegels, de ander parels.

Toen het bericht kwam dat 4Geocaching zou stoppen was mijn eerste gedachte dan ook, oei hoe moet dat nu verder met de parel? Daarbij moet ik misschien vertellen dat ik betrokken ben bij de Facebook groep Geocachen voor iedereen. Daar hebben we wel eens gesproken over het zelf beginnen van een alternatieve 'parel'. Maar dat idee al snel weer laten vallen, want er is maar een parel en al het andere zou minder glans hebben dan het origineel.

Met het stoppen van 4Geocaching kwam al snel het besef dat de parel gered moet worden, misschien op een andere plek en mogelijk in een iets andere vorm, maar in elk geval nog steeds de bekroning voor de meest aansprekende nieuwe Geocache van elke maand. Na contact met de mensen achter deze website bleek dat zij ook graag zoveel mogelijk delen van de website door willen laten gaan.

Met heel veel plezier mag ik daarom bekend maken dat Geocachen voor Iedereen vanaf januari 2019 de parel gaat adopteren en voortzetten. Hopelijk tot in lengte van jaren. Wij kijken er al enorm naar uit en zullen ons best gaan doen om hopelijk de parel net zo goed voort te zetten als dat de afgelopen jaren is gebeurd.

Merrlin/Geocachen voor Iedereen.
thanks merrlin is 1x bedankt voor deze nuttige post.
De broekies op 27-11-2018(UTC)
Offline @Wilbertoord  
#2 Gepost : dinsdag 27 november 2018 09:34:55(UTC)
@Wilbertoord

Mooi dat dit instituut binnen het geocachen niet verloren gaat. Wordt dit een exclusief facebook dingetje? Of is er voor de mensen zonder Facebook ook een mogelijkheid om via jullie site www.gc-vi.nl te nomineren en de lijsten van de afgelopen jaren te zien?
UserPostedImageUserPostedImage
thanks @Wilbertoord is 1x bedankt voor deze nuttige post.
dirmar op 27-11-2018(UTC)
Offline merrlin  
#3 Gepost : dinsdag 27 november 2018 09:56:23(UTC)
merrlin

We willen niemand buitensluiten, zelfs de mensen die anders denken en te pas en te onpas tegen de groep aanschoppen. :-) je kunt Barny dus geruststellen, stemmen kan op Facebook en op de website.

Voor het overzicht van de historie is plaatsen op de website beter. Op Facebook zakken berichten snel weg. Voor het stemmen is een Facebook omgeving geschikter. Er zitten tegenwoordig nu eemaal meer mensen daar dan op websites.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.