Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Opties
Bekijk
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Offline Underground  
#1 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 22:20:30(UTC)
Underground

Groep: Administrators
Nederland
De Munzees waren al enkele dagen te zien op de kaart en in de lijsten. Ook de logs waren al ingelezen. Maar nu is het dan ompleet.

Terracaching.com geocaches zijn nu gearchiveerd in onze database, omdat de data niet geupdate werd en er misschien 1 log per jaar bijkwam. Maar de belangrijkste reden is, omdat de eigenaren niets doen aan terracaching en de site zo goed als dood is.

Munzee is in opkomst en past prima op deze portal. Je kunt in 'Mijn Dashboard' jouw Munzee accountnaam invullen (mits je een Munzee gevonden of geplaatst hebt). Je ziet dan in de lijsten en op de kaart welke je al gevonden hebt of van jou zijn.

Natuurlijk kun je op de kaart en in zoeken op eigenschappen de munzees uitschakelen of juist allen naar voren brengen.

De Munzees in de lijst: Munzees
(En druk op de knop kaart om ze te zien op de kaart).

thanks Underground is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
Z3nuw& op 28-10-2011(UTC), DragonBoy op 30-10-2011(UTC)
Offline Flet  
#2 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 23:28:54(UTC)
Flet

Groep: Registered
Munzee??d'oh!
Offline Flet  
#3 Gepost : vrijdag 28 oktober 2011 23:35:40(UTC)
Flet

Zojuist de site van Munzee proberen te bekijken. Was erg traag. Kijk binnenkort nog wel een keer. Dan weet ik wellicht wel wat het is.Anxious
Offline Underground  
#4 Gepost : zaterdag 29 oktober 2011 00:28:32(UTC)
Underground

Nederland
Munzee is een geocache die gelogd kan worden met een smartphone.
Iemand legt een cache met daarin een kaart met een QR code. Een cacher die die cache vindt, kan het loggen d.m.v. een smartphone app en door de camera van de telefoon voor de QR code te houden.

Het systeem is beveiligd doordat het systeem niet toestaat dat je de locatie 'moqed' (zelf locatie aan applicatie geven i.p.v. intern GPS ontvanger). Maar goed, ook hier is het: wie hou je voor de gek?
Hoewel... bij Munzee worden er echt naar punten gekeken. Zo worden er willekeurig soms wat Munzees aangewezen als 'Gouden' Munzees en als je die logt, krijg je extra punten.

Op dit moment is het dus eigenlijk een traditional zoals het op geocaching.com is. Alleen het loggen gaat dus anders.
thanks Underground is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Flet op 3-11-2011(UTC)
Offline novw  
#5 Gepost : zaterdag 29 oktober 2011 11:29:26(UTC)
novw

Leuk. Maareuhm... MZ0003 d'oh! lol

Questie: als ik uitzoom naar 10 en hoger ofzo (net aan de hele provincie Flevoland in beeld) staat er niets meer op de kaart. Da's lastig qua overzicht. In de Flevolpolder liggen 3 munzees, dat zou toch in beeld moeten kunnen ?
Offline Underground  
#6 Gepost : zaterdag 29 oktober 2011 11:39:30(UTC)
Underground

Nederland
Mooie code he? ;-)
Die heb ik dus zelf verzonnnen. Ik heb de siteeigenaar gemaild en gevraagd of ik de codes ook in de csv kon krijgen, want ze hebben vast wel een ID, maar helaas geen antwoord, dus zelf maar een systeem bedacht.

De kaart is een ander verhaal. Als je alleen munzees wilt zien, dan kun je dat het beste doen door op de link te klikken in mijn eerste postje. Dat kan ook via Caches pagina en dan op de knop drukken om alle munzees te krijgen. Als je het op die manier doet, dan kun je net ze ver uitzoemen als je wilt, maar blijven de caches zichtbaar op de kaart.

Ik zal de kaart nog aanpassen, dat die een melding geeft wanneer het tonen van de caches uitstaat en dat is vanaf een bepaalde zoomlevel. Dit omdat anders de boel te zwaar belast wordt. Groundspeak heeft dat opgelost door de markers te vervangen door plaatjes (tiles, tegels), maar ik heb dus geen vervangend plaatje.
Offline DragonBoy  
#7 Gepost : zondag 30 oktober 2011 10:56:46(UTC)
DragonBoy

Ik ben de Enige in Nederland die de meeste Munzee heeft hangen LOL.
Zo wel In Nederland, Als net over de Grens met Belgie. Totaal 70. En nog 140 te gaan

In België is Joel erg actief JVDM1632 Een echte munzee freak, heeft al me 70 Munzee gelogt.
Niet te geloofden.

Dan is nu Dagger38 ook bezig heeft een paar hangen. Naast Hansbudel, ook Munzee ontdekte.
en een paar onbekende personen.

Ja Robert Terracaching id bloedend dood. en geboren Munzee LOL
Offline novw  
#8 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:00:11(UTC)
novw

waarbij serieus de vraag blijft, hoe lang blijft het leuk als er alleen maar munzees geplaatst worden die niet door iemand gevonden worden...
thanks novw is 1x bedankt voor deze nuttige post.
DragonBoy op 30-10-2011(UTC)
Offline Underground  
#9 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:07:04(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: novw Ga naar gequote bericht
waarbij serieus de vraag blijft, hoe lang blijft het leuk als er alleen maar munzees geplaatst worden die niet door iemand gevonden worden...

Kwestie van de juiste motivatie!
Voor koffie met gebak komen we jouw Munzee(s) loggen. ;-)
Offline DragonBoy  
#10 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:16:05(UTC)
DragonBoy

Ach NOVW Papier en Lamineren is geduldig he. Ze waaien niet weg haha.
Munzee is nog zeer onbekend in NL, en België, Tegen Over de Noorder buren Germany.
Die van mij zijn al aardig gelogt.
Dragon-Boy`s Munzee List

Zij die ik persoonlijk ken of via het GC gebeuren
White Wolf.
JDVM1632
Dager38
NOVW
Hansbudel

Onbekende
henmar
lucha
Die twee horen waarschijnlijk bij elkaar. Dezelfde dag en tijd gelogt.
Alleen per auto, Want Cote dor 2 ligt 700 meter verder waar je niet met de auto kan komen LOL.
Is Nr 2 niet gelogd hihi.

Munzee zal denk wel beter verlopen, Ook zodra er meer online hangen, Zo er meer animo voor is.
Als ik de NL kaart bekijk zie ik bar weinig online. Kijk ma een beneden Eindhoven, Budel, Neerpelt(B)grens Valkenswaard.

Dus hoe leuk blijft ligt ook aan wie ze gaat plaatsen, Als iedereen op zijn Gat blijft zitten. Zullen maar paar hangen.
Waar meteen al je zin in loggen vergaat beste NOWV

Grts DB
Offline DragonBoy  
#11 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:17:38(UTC)
DragonBoy

Eerst geschreven door: Underground Ga naar gequote bericht

Kwestie van de juiste motivatie!
Voor koffie met gebak komen we jouw Munzee(s) loggen. ;-)

Nou Nou Als ma koffie en gebak is he. Net als Broekies die mij na de Antarctica wilt sturen haha.
Kom u beide uit uw luite zettel en loopt ze haha.
Offline Underground  
#12 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:38:51(UTC)
Underground

Nederland
Er zijn nu 97 Munzees in Nederland en 126 logs.
Die 126 logs zijn al 126x het aantal logs van terracaching in 1 jaar. Dus in die zin is de start van Munzee in Nederland al wel een succes.
Wereldwijd zijn er nu meer dan 27.000 munzees en bijna 70.000 logs (captures)

Een nieuwe site zal het altijd moeilijk hebben, maar gezien de aantallen zo snel na de lancering, denk ik dat het best een kans kan maken. Ik denk dat je het een jaar of 2, 3 moet geven om echt te kunnen bepalen of het levensvatbaar is of niet, tenzij het eerder al een dikke hit wordt.

Wij hopen volgende week onze eerste Munzee te loggen, omdat we dan dicht in de buurt van een Munzee komen.
Offline DragonBoy  
#13 Gepost : zondag 30 oktober 2011 11:51:26(UTC)
DragonBoy

Van de 97 zijn er 70 van Dragon-Boy Flapper Als Beta versie test. Als Munzee loopt.
Dan worden ze herplaats in beter materiaal. dan brede doorzichtige plakband en punaise.

Aantal munzee Beta zijn korte of langer routes
Bosleerpad.
Hagenven met start op Plateaux zelfde gebeid beheerd voor Natuurpunt.be en Natuurmonumenten.
Gelegen te Neerpelt Limburg BE, Grens Valkenswaard en Bergeijk NB.
Het Leenderbos Stryper route.
Ijzerman weert.

FEEDBACK die ik kreeg van de logers.

Soms wijkt de coördinaat Smartphone af tot 36 Meter.
SmartPhone werkt niet met WGS84.

Scan is som moeilijk voor al als bultjes in zit. En of zon op schijnt.

Langer routes zouden iets meer Munzee tussen waypointen mogen komen.

Bevestiging is beste met Laminaat scant beter, met dubbelzijdig plakband.
of en metale strip mee gaatjes voor ergens aan te boren.

HIDDEN munzee.
Zo als Geocaching cache is mogelijk echter dan aan te raden per oudoor GPS juiste coördinaat in te vullen.
IPV de smartphone coördinaat.

Dat waren in kort de feedbacks die ik kreeg, Maar ja munzee staat in de kinder wieg in NL en BE.

Robbert gaan jullie nog een deel hangen? zo je prov wat voller komt. Geld ook voor NOVW :)
Dan is het leuker om dag munzee te doen naast GC.

fijne zondag nog. DB
Offline DragonBoy  
#14 Gepost : zondag 30 oktober 2011 12:00:53(UTC)
DragonBoy

Robert is niet beter icoon aan te passen? UserPostedImage Nu denken veel dat er een munzee cache ligt ma is niet zo. mischien beter een UserPostedImage Icoon? In klein. zo duidelijk is een SCAN is geen Cache :-P
Offline Underground  
#15 Gepost : zondag 30 oktober 2011 12:08:17(UTC)
Underground

Nederland
DB, die dingen die je noemt, feedback op hebt gekregen is niet kinderziektes van Munzee, maar van de plaatser ;-)
Want je kunt het coordinaat van Muinzee aanpassen als eigenaar en ja, je kunt het coordinaat bepalen met een elke GPS ontvanger, dus ook een Garmin o.i.d.
Ook het kaartje ontspiegeld maken en toch waterproof is aan de plaatser.

Maar ook de zoeker kan een toegewijde GPS ontvanger gebruiken voor het zoeken en dan loggen met de telefoon. Dan heb je met de afwijking van de GPS ontvanger van de telefoon niets van doen, mits die niet meer afwijkt dan iets van 50m. Zelf heb ik nooit meer dan enkele meters afwijking. Let er wel op dat ook de telefoon GPSr even tijd nodig heeft om meer satellieten te pakken. Er zit gewoon dezelfde chip in als in de Garmin GPS ontvangers.

Icoon aanpassen?
Tja ik zie Munzees als traditionals. En zowel van terracaching, opencaching.nl/com houden we traditional icoontjes aan, dit om verwarring bij de gebruikers te voorkomen. Bv wat is een offset cache? En als je dan een Multi-cache noemt, is het wel bij iedereen duidelijk.

Op dit moment zie je dat het een Munzee is, door de code.
GCXYZ - geocaching.com
TCXYZ - terracaching.com
OXXYZ - opencaching.com
OBXYZ - opencaching.nl
MZXYZ - munzee.com

Selecties kun je maken in zoeken op eigenschappen, Caches en op de kaart kun je databases uit- en inschakelen.

Maar mocht er echt een dringende behoefte zijn in aparte icoontjes, dan is er een mauw aan te passen.
Offline Underground  
#16 Gepost : donderdag 3 november 2011 12:44:52(UTC)
Underground

Nederland

Er zijn nu 97 Munzees in Nederland en 126 logs.
Die 126 logs zijn al 126x het aantal logs van terracaching in 1 jaar. Dus in die zin is de start van Munzee in Nederland al wel een succes.
Wereldwijd zijn er nu meer dan 27.000 munzees en bijna 70.000 logs (captures)

Nu, enkele dagen later: 106 Munzees (ook nieuwe Munzee eigenaren) en 171 logs

ThumpUp
Offline irisisleuk  
#17 Gepost : donderdag 3 november 2011 15:37:27(UTC)
irisisleuk

Icoon aanpassen?
Tja ik zie Munzees als traditionals. En zowel van terracaching, opencaching.nl/com houden we traditional icoontjes aan, dit om verwarring bij de gebruikers te voorkomen. Bv wat is een offset cache? En als je dan een Multi-cache noemt, is het wel bij iedereen duidelijk.

Maar mocht er echt een dringende behoefte zijn in aparte icoontjes, dan is er een mauw aan te passen.

Ik snap toch echt niet dat je ze ziet als traditionals. Bijvoorbeeld die 70 munzees van Dragon-Boy zijn (vrijwel) allemaal gewoon ergens tegenaan geplakt etc., niet in een doosje zoals je verwacht bij een traditional. Ik zou ze dan nog eerder een virtual icoontje geven dan een tradi, daar is het dan toch meer mee vergelijkbaar? Apart icoontje is natuurlijk nog beter.

Offline Underground  
#18 Gepost : donderdag 3 november 2011 15:52:29(UTC)
Underground

Nederland
Eerst geschreven door: irisisleuk Ga naar gequote bericht

Icoon aanpassen?

Ik snap toch echt niet dat je ze ziet als traditionals. Bijvoorbeeld die 70 munzees van Dragon-Boy zijn (vrijwel) allemaal gewoon ergens tegenaan geplakt etc., niet in een doosje zoals je verwacht bij een traditional. Ik zou ze dan nog eerder een virtual icoontje geven dan een tradi, daar is het dan toch meer mee vergelijkbaar? Apart icoontje is natuurlijk nog beter.

Een virtual betekent dat er niets is aangebracht door de geocacher. De Munzee liggen in een doosje of los, maar het is een (digitaal) logboekje.
In die zin is het gewoon een traditional. Maar zoals al eerder aangegeven, zou het een apart icoontje kunnen krijgen.
Offline irisisleuk  
#19 Gepost : donderdag 3 november 2011 15:58:34(UTC)
irisisleuk

Net als bij een virtual is er iets waar je naar toe moet gaan en vervolgens weer een actie moet ondernemen om hem gelogd te krijgen. Het maakt voor mij niet uit of iemand de toren van Pisa neerzet of een munzee plakt tegen een reclamebord (bij wijze van spreken natuurlijk).
Om te loggen moet er bij beide nog iets gebeuren wat anders is dan gewoon een krabbel in een logboekje in een doosje. Mijn gps kan net zo min een virtual als een munzee loggen in het veld, daar heb ik meer voor nodig...

thanks irisisleuk is 1x bedankt voor deze nuttige post.
DragonBoy op 3-11-2011(UTC)
Offline DragonBoy  
#20 Gepost : donderdag 3 november 2011 16:16:49(UTC)
DragonBoy

Onze vriend NOWV kwam ik tegen in Soerendonk bij de kijkthut hij kon de munzee niet vinden Flapper Ma ja lieve vriend u moet ook de deur open doen na binnen, en over tafeltje zien :-P
Dus hem ma even gewezen.

@IrisIsleuk.
Munzee kun je ergens plakken , schroeven , In een cache, of ander verstop mogelijk heden(Hidden)
Net wat men van wil maken. Echter de mijne zijn TRadi maar ook multi je zult ze moeten lopen.
Zie het Hagenven (8x) met vervolg route op Plateaux (8) rond om 13 km als je ze wilt logen.
Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.